נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לחץ על ראש הממשלה נתניהו במהלך שיחת הטלפון ביניהם ביום שישי שעבר לצמצם את פעולת צה"ל בעזה והדגיש כי הוא לא תומך במלחמה של שנה ברצועה, כך לפי שני בכירים אמריקנים.

למרות דרישת ארה"ב: החסימות בכרם שלום נמשכות
דיווח: לשכת רה"מ תיאמה את פרסום ההקלטות ממפגש משפחות החטופים; בלשכה מכחישים

הבקשה של ביידן מנתניהו מצביעה על הדאגה הגוברת בארצות הברית מהתמשכות המלחמה בעזה ועל רצונו של הנשיא האמריקני לראות את המלחמה מסתיימת זמן רב ככל האפשר לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר 2024.
 
אחד מיועציו של ביידן אמר כי הבית הלבן חושש מאובדן קולות של מצביעים צעירים שיותר ויותר מהם מתנגדים למדיניותו של הנשיא לגבי המלחמה בעזה.
 
מקור אמריקני שמקורב לבית הלבן אמר כי ביידן לא יכול להרשות לעצמו שהמלחמה בעזה והמספר הגבוה של אזרחים פלסטינים שנהרגים מדי יום ימשיכו להוביל את סדר היום החדשותי בארה"ב כשהבחירות לנשיאות מתקרבות.

לפחות שליש מהשיחה בת 40 הדקות בין ביידן לנתניהו ב-19 בינואר עסקה בלוח הזמנים למעבר של צה"ל ללחימה בעצימות נמוכה ברצועת עזה ובאסטרטגיה של ישראל במלחמה באופן כללי, כך אמר בכיר אמריקני.
 
הנשיא שוחח עם ראש הממשלה על מסיבת העיתונאים שקיים יום קודם לכן ושבמהלכה אמר שהמלחמה בעזה תימשך עוד חודשים ארוכים. ביידן אמר לנתניהו כי הוא לא יוכל לתמוך במלחמה שתימשך שנה וביקש ממנו להאיץ את המעבר ללחימה בעצימות נמוכה כדי להפחית את הפגיעה באזרחים, כך אמרו הבכירים האמריקנים.
 
בכיר אמריקני ציין כי ביידן אמר לנתניהו שהוא אינו מבין מה אסטרטגיית הסיום של המלחמה בעזה מבחינת ישראל ושאל כמה פעמים מה תכניתו של נתניהו ליום שאחרי המלחמה.
 
נתניהו אמר לביידן כי המעבר לשלב ג' בפעולת צה"ל וללחימה בעצימות נמוכה כבר התרחש בצפון הרצועה ויתרחש בהמשך גם בדרום הרצועה. עוד אמר נתניהו כי המעבר לשלב ג' לוקח יותר זמן ממה שישראל חשבה שייקח וציין כי אם צה"ל יעזוב את האזורים שבו הוא נמצא כעת חמאס יחזור לשלוט.