ראש הממשלה בנימין כינס מסיבת עיתונאים הערב (שבת) בקרייה בתל אביב, וענה לשאלות עיתונאים, זאת על רקע המתיחות הגואה בצפון הארץ מול ארגון הטרור חיזבאללה, והעמקת פעילות צה"ל בח'אן יונס.

"בתוך שעות": בהלה בחיזבאללה- האם ישראל תכריז על מלחמה?

"'הניצחון המוחץ שלנו יותר חשוב מהכול. תמשיכו לפעול בכל הכוח כדי שניצחוננו יהיה כמה שיותר מוחץ', אלו היו המילים האחרונות שכתב אלקנה ויזל ז"ל הלוחם הגיבור, אב לארבעה ילדים, לוחם במילואים ונפל בגבורה השבוע בקרבות בעזה על הגנת המדינה", קרא ראש הממשלה בפתח נאומו.

"בשבוע הקשה הזה שבו איבדנו לוחמים גיבורים, אני חוזר בפניכם על המחויבות שלנו למלא את צוואתם ולהשיג את כל יעדי המלחמה, לחסל את החמאס להשיב את חטופנו ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל, לא נשכח את האונס הרצח והטבח וההתעללות של ה-7 באוקטובר. עד היום השבנו 110 חטופים, ואנו מחויבים להשיב את כולם הביתה. אנו עוסקים בזה סביב השעון כולל עכשיו", אמר. "לעולם לא נסלח על מה שהמפלצות עשו לבנותינו ולבנינו, ולכן אין תחליף לניצחון המוחלט. אנו ננצח".

הוא התייחס לדיון בבית הדין הבינלאומי בהאג, ואמר: "אין אבסורד גדול יותר  מכך שבערב יום השואה הבינלאומי היו מי שבאו להאג להאשים אותנו בהאשמה השקרית של רצח עם. הם באו בשם החמאס, הנאצים החדשים, שבאו לבצע בנו רצח עם. אני מחזיק כאן את הספר של היטלר בערבית 'מיין קאמפף', שמצאו לוחמינו בבתים ברצועת עזה. הם מצאו שם ספרות אנטישמית ונאצית נרחבת ועל זה הם מחנכים את הילדים שלהם. ביום שאחרי בעזה לא יהיה גורם שמחנך את ילדיו להשמדת ישראל ולהשמדת העם היהודי כולו".

"בשמם של הנאצים החדשים באה דרום אפריקה להאג. עצם הנכונות בהאג לדון בטענה המגוחכת הזו, מוכיחה שרבים בעולם לא למדו דבר מהשואה., אבל אנחנו כן למדנו. הלקח המרכזי של השואה הוא שרק אנחנו נגן על עצמינו בכוחות עצמינו, איש לא יעשה זאת עבורנו. ולכן אל מול גודל הכואב שצורב את ליבנו עלינו להמשיך להיות חזקים ונחושים, ולהשיב מלחמה", הוסיף.

"מדינת היהודים קמה מאפר השואה כדי להבטיח כוח מגן לעם היהודי ולישראל כמו לכל מדינה ריבונית עומדת הזכות הבסיסית להגן על עצמה. אף אחד לא ייקח מאתנו את הזכות הזו. זו מלחמה שנכפתה עלינו על ידי אויב נכתב שמכריז בכוונתו לרצוח את כל היהודים באשר הם, אם הייתה להם אפשרות הם היו שוחטים את כולנו. אם לא נחסל את החמאס הטבח הבא הוא עניין של זמן", קרא נתניהו.

עוד עדכן כי "לוחמינו השלימו את כיתור ח'אן יונס השבוע, הם נלחמים בגבורה עילאית להבטיח את חיינו בארצנו. הנחיתי את שרי הביטחון והאוצר להביא בפני הממשלה תוכנית ענק לחיזוק התעשיות הביטחונית לעשרות שנים קדימה. נעשה זאת בהשקעה עצומה ונעשה זאת כדי להבטיח את העצמאות הביטחונית וחופש הפעולה שלנו", הוא קרא. 

"העם מאמין ברוח שלנו ובחוסן ובלוחמים שלנו כולנו גאים בהם ומחבקים אותם", אמר נתניהו. עם זאת, הוסיף: "לצערי, יש בתוכנו מי שבוחרים להטיל ספק בנחישות שלנו וביכולת שלנו לנצח. קולות מרפאי הידיים ביניהם כל מיני לשעברים מנסים לזרוע דכדוך ופסימיות. הקולות האלה הם מיעוט קטן, הם טועים ומטעים, אנו ננצח ניצחון מוחלט, אין לנו שום אפשרות אחרת מלבד הניצחון. אנחנו ננצח כי יש לנו עם חזק ולוחמים עזי נפש שמחרפים את נפשם כדי להגן על נצח ישראל", סיים ראש הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מכנס את הקבינט לניהול המלחמה, בקריה בתל אביב (צילום :איתי בית-און / לע״מ)

לאחר מכן, ענה על שאלות העיתונאים. במהלך תשובותיו לשאלות, אמר נתניהו כי "את החקירות והבדיקות צריך לעשות בסיומה של המלחמה. בטח לא במהלך המלחמה. צריך לעסוק רק בדבר אחד - בניצחון במלחמה. אבל הממשלה היא זו שתחליט בעניין הזה בבוא העת". לגבי חברת הכנסת גוטליב, אמר: "הדברים לא ראויים, אבל יש הרבה דברים הזויים שנאמרים, ובניגוד לעמדה שאני נוקט, חבריי באופוזיציה לא עושים את זה".

בתשובה לשאלה על המשברים עם קטאר ומצרים: "היחסים עם מצרים מתנהלים באופן שוטף ותקין בין הממשלות כל הזמן. לכל אחד מאיתנו יש אינטרסים יש למצרים צורך להגיד דברים מסוימים. הם דואגים לאינטרסים שלהם ואנחנו לשלנו. באשר לקטאר - אני לא חוזר בי מהדברים שאמרתי. לא אוותר על נתיב אחד של הפעלת לחץ על החמאס כדי להחזיר את חטופינו. קטאר מארחת ומממנת את החמאס. היא התחייבה שהתרופות יגיעו לחטופים שלנו, אז יואילו להפעיל את הלחץ להחזיר את חטופינו ולהביא את התרופות אליהם".

בהמשך, התווכח נתניהו עם עיתונאי לאחר ששאל שאלה: "תודה על הניסוח האובייקטיבי של השאלה", אמר נתניהו בציניות, "אני נלחם בחמאס ואתם נלחמים בי".

בנוגע להפגנות במעבר כרם שלום, אמר: "בלי סיוע הומניטרי לא נוכל להשלים את המשימה והשגת היעדים. ולכן אנחנו נותנים. אני מבין את המשפחות, אבל זה לא המדיניות שלנו - ניתנה הנחיה לטפל בזה ע"י הרמטכ"ל".

מוקדם יותר היום  (שבת) הופץ דיווח ברשתות החברתיות של כתב רשת אל-מנאר הלבנונית, המזוהה עם ארגון הטרור חיזבאללה, שמצטט לכאורה את התקשורת בישראל ולפיה ממשלת נתניהו תכריז בתוך שעות על פתיחת מלחמה עם לבנון. "נראה ששעת האפס החלה וההחלטה להיכנס למלחמה התקבלה", נכתב. לא מוכר דיווח כזה בישראל.