שר התקשורת לשעבר סא"ל במיל' יועז הנדל לחם בעזה מתחילת מלחמת "חרבות ברזל" ושוחרר לפני כשבוע מן המילואים. בשיחה שקיים הבוקר (ראשון) עם ענת דוידוב וניסים משעל ב-103FM התייחס הנדל ללחימה, לעתידו הפוליטי ולשאלה האם צריך ללכת לבחירות בזמן מלחמה.

שחרור חטופים והפסקת אש ארוכה: ישראל וחמאס מתקרבים לעסקה | כל הפרטים
כמה מנהרות חמאס הושמדו עד כה ברצועה? זו הערכת ישראל וארה"ב

"הייתי בכל הרצועה. אנחנו מנצחים בקרובת ההתקפה הצבאי, יש שם הישגים גדולים ויש פער גדול בין שפה מדוכדכת שלפעמים שומעים בחוץ לבין תחושת הלוחמים בפנים", אמר בפתח השיחה. "צריך גם לסמן יעדים ברורים יותר שאיתם צריך לבוא ולדבר אל הציבור הישראלי, אבל רוח מאוד גדולה. כל מי שבאו לשם באו מתוך מנהיגות וערבות הדדית. מי שנמצא עכשיו במילואים ועדיין יש כוחות מילואים שמשרתים, ומי שהגיע באותה שבת, משהו השתנה אצלו. אני חושב שכל המדינה השתנתה. אויב חיצוני איחד אותנו, והכל היה נורא צלול. הבהירות עדיין קיימת בשטח, אני חושב שהדבר הכי קשה למילואימניקים זו העובדה שיש כאלה שרוצים למסמס את התחושה הזו ויש כאלה שלא מבינים שאי אפשר אחרת. זה מתחיל בראש ממשלה, תמיד הוא אחראי, כל הממשלה והדרג הצבאי, במקום להגיד אני אחראי על מה שקורה אני רואה התבחבשות. וכמובן כאלה שחוזרים לאותה שפה".

על האפשרות ליציאה לבחירות בצל המלחמה אמר הנדל: "אני חושב שעכשיו צריך להתמקד רק בלהשמיד את האויב. אני חושב שנתניהו צריך לעשות מסיבת עיתונאים ולהגיד שהוא מבין שהוא אחראי ושהוא מבין את ההשלכות ביום שאחרי. לדעתי יש פה פער אדיר בין ההבנה של האנשים שבשטח, של דור הניצחון, הם באמת דור ניצחון, מי שהיה שם מאמין בכל ליבו שהוא עושה את מה שצריך כדי להגן את מדינת ישראל, בין הבהירות שם לבין חוסר הבהירות במסיבות העיתונאים, בוויכוחים, בנגיעה בתוך הסחלה הפוליטי. הייתי בפוליטיקה, בנקודת הזמן הזו, כל פעם שיצאתי לריענון הרגשתי גועל, ואני מרגיש את זה גם עכשיו". 

"המשימה הצבאית להרוג מחבלים, כולם מבינים אותה. השאלה היא איך זה נראה ברמת המאקרו, הייתי רוצה לשמוע פירוט. כמו שבאותה שבת הגיעו אנשי מילואים והשלימו את הממשלה כי היה דום שתיקה, הייתה מנהיגות מהשטח, גם עכשיו צריך לשים תוכניות על השולחן ולהגיד לאן רוצים להגיע. אני חושב שצריך לעצור את הסיוע ההומניטרי, לא אני הדרג שאמור לשים את התוכנית. אני לא חושב שבחירות תורמות להישג הצבאי, חייבים קודם כל להשיג את הביטחון", הוסיף.

פעילות יחידת אגוז ברצועת עזה (צילום: דובר צה"ל)

"אני חושב שצריך להגיע לתאריך מוסכם של בחירות", ציין השר לשעבר. "בעיקר יש לי תחושה של גועל מהפוליטיקה, אני מבין שהפוליטיקה היא המקום החשוב ואני מבין שהגענו למקום הזה בגלל פוליטיקה. השפה שדיברנו שם, כל אנשי המילואים על כל הגוונים, האנשים שהיו שם, אין לי ספק שתהיה הובלה גם ביום שאחרי בתיקון המדינה. צריך להפעיל לחץ על קטאר, הם בסוף המממנים של חמאס. טרור לא יכול להתקיים ללא מי שתומך בו. הסיוע ההומניטרי לעזה חייב להיפסק. אסור לעצור. צריך להפעיל לחץ גם ובעיקר כדי להחזיר את החטופים. לא ראיתי את ההתנהלות של סמוטריץ' אבל אין ספק שצריך לוודא שרצועת עזה מפורקת".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm