ה"ניו יורק טיימס" דיווח היום (ראשון) כי במסגרת העסקה שנרקמת בין ישראל לחמאס יתבצע שחרור הדרגתי של החטופים בעזה בתמורה להפסקת אש בת חודשיים בלחימה ברצועה. יו"ר הועדה לביטחון לאומי חבר הכנסת תא"ל (מיל') צביקה פוגל (עוצמה יהודית) שוחח עם גדי נס ברדיו 104.5FM והתייחס לדברים. בנוסף טען לקונספירציה באשר לנעשה ברצועה ערב 7 באוקטובר: "משהו מסריח, לא יודע מה אני מעדיף, לגלות שהיו בוגדים או חבורה של אנשים לא מקצועיים".

סמוטריץ' הדהים אותי כשאמר "לא טעיתי". טעית. ועוד איך טעית | בן כספית
ישראל צריכה לקחת בחשבון: "יכול להיות שקטאר איבדה שליטה על חמאס"

"העובדה שלכאורה כרגע חמאס מסכים לעסקה וירד מהפסקת הלחימה לחודשיים, סימן שהלחץ שלנו וההישגים שלנו מביאים תוצאות", אמר בפתח השיחה. "אם זה כך, בואו נמשיך עוד קצת בלחץ, כי בסופו של דבר כולנו רוצים לראות את החטופים בבית ואת השמדת חמאס. כל זמן שאני מבין שהלחץ עוזר, בואו נמשיך בלחץ. מי שרוצה לעצור את המלחמה בלי שני ההישגים, אני לא איתו. אני רוצה להחזיר את החטופים ולהשמיד את חמאס. כל זמן ששתי המשימות מתאפשרות לי, אעשה אותן". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בהמשך, הוסיף: "אני מרוצה מהדרך בה הלוחמים שלנו לוחמים. האם אני מרוצה מקבינט המלחמה? לא. אני חושב שיש שם עדיין את מה שאנשים קוראים לו קונספציה, וזו קונספירציה. הייתי רוצה שסמוטריץ', בן גביר וליברמן יהיו שם. עולה על דעתך שבמשך כל ה־20 שנה האחרונות לא ידענו מה קורה ברצועת עזה? מישהו פה ידע מה הולך לקרות, מה קורה ברצועה, ולא הרים את הדגל הנכון. זה לא רק קונספציה, זה משהו הרבה יותר גרוע. מה שאני שומע מגוטליב ומאחרים לא מוצא חן בעיניי. כשבא אהוד ברק ואומר שיקראו לו שיהיו גופות של יהודים על הירקון, זה מתחיל להתחבר לי לדברים לא טובים. אני אומר שיש משהו שאם לא נברר אותו בעתיד, אנו עלולים להעמיק את הבור בתוכו אנו נתונים. בין האפשרות לקונספירציה לבין האפשרות שכולנו מטומטמים, אני מעדיף לחשוב שאנחנו לא מטומטמים. לא יכול להיות שאנחנו לא יודעים מכלום? שום דבר? הגענו לאוטו של מדען הגרעין באיראן, הרגנו אותו, ואנחנו לא יודעים מה קורה ברצועה? זה משהו הרבה יותר גרוע ומישהו חייב לחקור את זה". 

"כשראש השב"כ אומר שצריך לעשות ועדת חקירה אני מבין שיש יותר מדי גורמים שמתחילים לדאוג לעורם במקום לעתיד המדינה", אמר פוגל. "משהו פה מסריח, אני רוצה שמישהו יברר את זה, זה לא יכול להיות רק קונספציה. אחרת אנחנו צריכים להחליף פה יחידות שלמות בצבא ודורות של מפקדים שלא טעו בקונספציה, הם פשוט לא אחראים, לא מקצועיים, חטאו למדינת ישראל. אני מעדיף לא לחשוב את זה, ואני מעדיף לחשוב שמישהו עבד עלינו מבפנים. יכול להיות שנצטרך לגלות את האמת הזו בעתיד, אני לא יודע מה אני מעדיף, לגלות שהיו בוגדים פה או שהיו חבורה של אנשים לא מקצועיים. לא פוסל שהייתה פה קונספירציה, לא יכול להיות שהיינו עד כדי כך חסרי אחריות. הלוואי שאני טועה". 

זירת הטבח ברעים (צילום :טל לב רם)

באשר לזירה הצפונית, הדגיש יו"ר הוועדה לביטחון לאומי: "עושים שם עבודה ומכינים את מה שצריך להכין. יש אוגדה שלמה שיצאה מהרצועה ועושה הכנות ללבנון. זאת העבודה שנעשית, צריך לתת אמון בחיילים ובמפקדים בשטח. זה הולך לכיוונים שאנו רוצים לראות. שתהיה הכרעה בדרום ויהיה נטרול אם לא הכרעה מול חיזבאללה. יש לנו ברירה והיא סבלנות".