"חרבות ברזל": ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך אמש (שבת) ריאיון לעיתון האמריקני ה"וול סטריט ג'ורנל" והבהיר שוב כי שהמלחמה תיארך חודשים רבים וכי ישראל תמשיך במלחמה עד להשמדת חמאס ושחרור החטופים. כמו כן, על רקע ההתחממות ביחסים בין רוסיה לאיראן, שלח ראש הממשלה מסר לנשיא פוטין.

בפתח הריאיון, נשאל נתניהו "מה המשמעות של ניצחון מוחלט לאחר המתקפה ב-7 באוקטובר", והשיב: "יש לנו שלוש מטרות, וכל אחת ניתנת להשגה, אך המלחמה תיארך חודשים רבים. האחת - להשמיד את חמאס, השנייה - לשחרר את החטופים, כל אחד מתוך 136 החטופים שנשארו במנהרות החמאס, והשלישית - לוודא שעזה לעולם לא תהווה איום על ישראל".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נתניהו במפגש עם משפחות החטופים (צילום: דוברות רה''מ)
נתניהו במפגש עם משפחות החטופים (צילום: דוברות רה''מ)

לדבריו של נתניהו, "מטרה אחת תדרוש פירוז שלה רצועה, שיכולה להתבצע רק על ידי ישראל. זאת, יחד עם דה-רדיקליזציה, טיהור הרעל האידיאולוגי בעזה, שרוב הישראלים היהודים, הן מימין והן משמאל, רואים בכך תנאי מוקדם למשא ומתן לשלום עם הפלסטינים". כמו כן, התייחס ראש הממשלה להמשך התמרון הקרקעי ברצועה ואמר כי "הלחימה נמשכת יותר טוב ממה שציפו. לקח לארה"ב תשעה חודשים להביס כוחות רדיקליים במוסול, והיא קטנה מעזה ולא היה בה תשתית תת-קרקעית של טרור. אנחנו עכשיו נכנסים לחודש הרביעי של הלחימה, אבל היו לנו ימים קשים". עוד אמר נתניהו כי "כל חייל שנופל זו טרגדיה, אנחנו משלמים מחיר כבד, אנו שואפים למזער את הנפגעים, הן של חיילינו והן של אזרחים עזתיים".

על המתיחות עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן אמר נתניהו: "אני מעריך את תמיכתו של ביידן מהיום הראשון, כשכינה את חמאס 'גרוע מדאעש', שלח שתי נושאות מטוסים לאזור וסיפק לישראל תחמושת. אנחנו מסכימים ביחד על השמדת החמאס. זה לא אומר שאין לנו חילוקי דעות, אבל אנחנו פועלים ביחד כדי להתגבר עליהם".

בנימין נתניהו וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
בנימין נתניהו וג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
לוחמי צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

על הגרעין האיראני אמר ראש הממשלה: "נקטנו פעולה עקבית כדי להדוף את שאיפותיה הגרעיניות של איראן, עיכבנו את הפרויקט במספר שנים, אולי בעשור, אבל זה לא עוצר אותם. אם יהיה לאיראן נשק גרעיני זה יהיה קטסטרופלי, תראה מה הם עושים עוד לפני שיש להם נשק כזה. הם חסמו את נתיבי המים הבינלאומיים עם החות'ים, הם חותרים תחת מדינות ברחבי המזרח התיכון, הם למעלה נותני החסות העיקרניים של הטרור בעולם".

נתניהו גם הביע דאגה לגבי היחסים בין רוסיה ואיראן. "לפני שנים אמרתי לנשיא פוטין שההתעצמות הצבאית של איראן ברוסיה תהווה איום ביטחוני על ישראל, זה יעלה אפשרות אמיתית שחיל האוויר של ישראל יתנגש עם זה של רוסיה, למרבה המזל עד כה נמנענו מכך. איראן הפכה לספקית הנשק הראשית של רוסיה, וברור שאנחנו מודאגים מכך".

הוא גם מודאג מהשותפות של רוסיה עם איראן. ישראל הגיעה למודוס ויוונדי עם ולדימיר פוטין על סוריה, מדינת הווסאל של מוסקבה. "פעלתי נגד התוכניות של איראן לבנות בסיס שני של חיזבאללה בסוריה", הוא אומר. "נקטנו פעולה צבאית כוחנית כדי למנוע זאת - זאת בזמן שלרוסיה הייתה נוכחות צבאית חזקה בסוריה". במקביל, נתניהו הבהיר שהאיום האיראני הוביל לשיפור ביחסים בין ישראל לסעודיה: "אני בטוח שלאף אחד בריאד אין אשליות לגבי השאיפות האיראניות", ולגבי נורמליזציה הבהיר - "הסיכויים טובים, ארה"ב רוצה את זה וכך גם סעודיה".