"קואליציית הארגונים להתיישבות בחבל עזה" הודיעה היום (ראשון) כי היא מזמינה את התקשורת להגיע לסקר את כנס הענק תחת הכותרת: "התיישבות מביאה ביטחון וניצחון". בכנס, שהתקיים בבניינו האומה ואותו מובילים ראש מועצת שומרון יוסי דגן יחד עם תנועת נחלה, השתתפו בין השאר שרים, חברי כנסת רבים ורבנים. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שנאם, קרא ואמר: "חוזרים לגוש קטיף, זה הבית שלנו".

האסון הגדול במלחמה הנוכחית שלא מדברים עליו | יצחק בריק
מיליוני שקלים הוחרמו: המבצע נגד צינור החמצן של חמאס ביו"ש | תיעוד

איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
איתמר בן גביר (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)

עוד אמר בנאומו: "היום כבר כולם מבינים, גם שבריחה מביאה מלחמה ושאם רוצים שלא יהיה עוד פעם 7.10 צריך לחזור הביתה לשלוט על השטח, וכן גם להציע פתרון מוסרי והגיוני לבעיה ההומניטרית: עידוד הגירה וחוק עונש מוות. זה לא רק צדק ההיסטורי כלפי הנרצחים כלי האזרחים היקרים שנעקרו וגורשו מבתיהם בימים ההם ובזמן הזה זה גם תמונת הניצחון שלנו וההבנה שלהם שאנחנו כאן מאז ולתמיד!".

הוא פנה לרה"מ ואמר: "אני פונה מעל הבמה הזו אליך אדוני ראש הממשלה בנימין נתניהו, חבל להמתין עוד 19 שנה כדי להבין שצריך להחזיר את גוש קטיף וצפון השומרון – תפקיד הנהגה אמיצה הוא לקבל החלטות אמיצות.  זה הזמן לחזור הביתה לגוש קטיף וצפון השומרון, זה הזמן לעודד הגירה זה הזמן לנצח!".

איתמר בן גביר בכנס בבנייני האומה בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
איתמר בן גביר בכנס בבנייני האומה בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

בכנס נאם גם שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' מציונות הדתית ואמר: "עם ישראל נמצא בצומת דרכים משמעותי וחשוב, אנחנו צריכים להחליט -
האם אנחנו שוב בורחים מטרור ונותנים לחממה רצחנית לשוב ולגדול מעבר לגדר, או שאנחנו מיישבים את הארץ, שולטים בה, נלחמים בטרור ומביאים ביטחון לכל מדינת ישראל. אתם יודעים מה התשובה. בלי התיישבות אין ביטחון. ובלי ביטחון בעוטף ישראל, אין ביטחון בכל ישראל".

עוד הוסיף ואמר: "כמו רבים מחבריי ורבים מהיושבים כאן, גם אני חטפתי מכות בכיתה ח׳ כשהתנגדנו לאיוולת הנוראה של הסכמי אוסלו הארורים. ידענו מה זה יביא ונאבקנו. כמו רבים גם אני נאבקתי בגירוש מגוש קטיף. שילמתי על כך בחירות שלי במשך מספר שבועות. אני גאה בזה. נאבקנו כי ידענו מה זה יביא".

צעדת גרעיני ההתיישבות בחבל עזה וצפון השומרון, ומגרושי גוש קטיף (צילום :מועצה אזורית שומרון)

בסך הכל, נכחו 12 שרים ו-15 חברי כנסת, שכותרתו: "התיישבות מביאה ביטחון – חוזרים לחבל עזה וצפון השומרון". בכנס נכחו גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' מהציונות הדתית וגם חברתו למפלגה השרה להתיישבות ומשימות לאומיות אורית סטרוק, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף מיהדות התורה, מהליכוד - שר התרבות והספורט מיקי זוהר, השרה לאיכות הסביבה עידית סילמן, ושר התיירות חיים כץ. נכחו גם צבי סוכות מהציונות הדתית, טלי גוטליב מהליכוד ועוד ועוד. חברי הכנסת והשרים חתמו על האמנה להתיישבות בחבל עזה וצפון השומרון.

במהלך האירוע הוצגה תכנית להתיישבות מחודשת ברצועת עזה, הכוללת גרעיני התיישבות בעיר עזה ובח'אן יונס. מנגד, תנועת דרכנו נגד "כנס הניצחון" הקורא להתיישבות בעזה – תקיים מחאה נגד החזרה להתיישבות בעזה, בזמן ש-125 אלף תושבים מישובי הצפון והדרום עקורים מביתם. המחאה תתקיים בכניסה לבנייני האומה בירושלים שם מתקיים הכנס.

''ניצחון זה להחזיר 115 אלף עקורים הבייתה'', תנועת דרכנו מפגינים מחוץ לכנס שקורא להתיישבות בעזה (צילום: תוכנית דרכנו)
''ניצחון זה להחזיר 115 אלף עקורים הבייתה'', תנועת דרכנו מפגינים מחוץ לכנס שקורא להתיישבות בעזה (צילום: תוכנית דרכנו)

ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "הממשלה המזיקה בתולדות המדינה מגיעה הערב לשפל חדש. כנס ההתיישבות בעזה של מפלגת ״עוצמה יהודית״, עם שרים רבים ממפלגת הליכוד, הוא חרפה על ראשו של נתניהו ושל מפלגה שהיתה פעם במרכז המחנה הלאומי ועכשיו נגררת חסרת ישע אחרי הקיצוניים. זה נזק בינלאומי, זה נזק לעיסקה אפשרית, זה מסכן את לוחמי צה״ל, זה חוסר אחריות נורא. נתניהו לא כשיר, הממשלה הזו לא כשירה".

מנכ"ל תנועת "דרכנו" נמרוד דוויק: "קראנו לראש הממשלה נתניהו למנוע את הכנס שבו שרים בממשלה עורכים קמפיין פוליטי עם הצעה הזויה להתיישבות מחודשת ברצועת עזה על מנת לייצר "תמונת ניצחון", תמונת ניצחון אמיתית היא כשילדים יחזרו לשחק בבארי וביישובי העוטף האחרים. נתניהו הביע התנגדות להתיישבות בגוש קטיף, אך לא מנע את השתתפות שרי מפלגתו בכנס. הקריצה הזו לימין המשיחי מסוכנת בשעה זו של המלחמה. אנחנו צריכים לנצח, לא לעשות פוליטיקה".