בחזרה להתיישבות? בכנס שהתקיים היום (ראשון) בבנייני האומה בירושלים וכותרתו "התיישבות מביאה ביטחון – חוזרים לחבל עזה וצפון השומרון", נכחו 12 שרים ו-15 חברי כנסת, שאף חתמו בסופו על אמנה להתיישבות בחבל עזה וצפון השומרון. בכנס השתתפו גם מספר חברים מהליכוד, ביניהם שלמה קרעי, ובמפלגה מתחו על כך ביקורת ואמרו: "הגיע הזמן שיחזור לש"ס". עוד נכחה: השרה לשוויון חברתי מאי גולן, עליה אמרו: "שתחזור ל'עוצמה יהודית'".

לשכת נתניהו על המגעים לשחרור חטופים: "פערים משמעותיים בין הצדדים"
באישורו של בן גביר: הוארך תוקפם של הרישיונות לנשיאת נשק

מאי גולן בעת השבעתה כשרה בממשלה  (צילום: דוברות הכנסת נועם מוסקוביץ' )
מאי גולן בעת השבעתה כשרה בממשלה (צילום: דוברות הכנסת נועם מוסקוביץ' )

לאחר הכנס, בכירים בליכוד מתחו ביקורת חריפה על חברי המפלגה שהשתתפו בו, ושבו קראו לגירוש פלסטינים ועידוד הגירה מרצון. במפלגה אמרו: "הגיע הזמן שקרעי יחזור לש״ס, מאי גולן לעוצמה יהודית - והליכוד יחזור להיות מפלגה לאומית ליברלית".

מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת העבודה, כתבה: "ההסתה שהובילה לרצח רבין מאיימת עכשיו לחסל את מדינת ישראל". עוד כתבה: "נתניהו הביא את הכהניזם מהשוליים המגונים להוביל את מדינת ישראל". בציוץ נוסף הוסיפה סרטון של הנוכחים בכנס רוקדים וכתבה: "חבורת המשיחיסטים שרוקדת באקסטזה כאילו לא היה כאן טבח נוראי בשבעה באוקטובר, כאילו לא נפלו לנו למעלה מ-500 חיילות וחיילים, כאילו אין במנהרות החמאס כרגע 136 חטופים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מיש עתיד, כתב בחשבון ה-X (טוויטר לשעבר) שלו כי: "הכנס הוא חרפה על ראשו של נתניהו של מפלגה שהיתה פעם במרכז המחנה הלאומי ועכשיו נגררת חסרת ישע אחרי הקיצוניים". הוא הוסיף וכתב כי: "זה נזק בינלאומי, זה נזק לעיסקה אפשרית, זה מסכן את לוחמי צה״ל, זה חוסר אחריות נורא. נתניהו לא כשיר, הממשלה הזו לא כשירה". מפלגת "יש עתיד" כתבה בחשבון ה-X שלה: "הליכוד, שהיה קם בנאומיו של כהנא ויוצא מהמליאה בבוז, קם עכשיו לרקוד לצליליו הפוליטיים של ממשיך דרכו הקיצוני בכנס פוליטי ליישוב עזה", והוסיפו: "אבדה הדרך".

חברי הליכוד הנוספים שהיו בכנס: שר התרבות והספורט מיקי זוהר, שר התפוצות עמיחי שיקלי, שרה לאיכות הסביבה עידית סילמן, חה"כ חנוך מלביצקי, חה"כ ניסים ואטורי, חה"כ עמית הלוי, חה"כ טלי גוטליב, חה"כ אתי עטיה, חה"כ משה פסל, חה"כ אריאל קלנר, חה"כ דן אילוז.

במהלך הכנס קרא השר התיירות מהליכוד, חיים כץ: "להרחיב את ארץ ישראל - עכשיו". את הכנס ארגן ראש מועצת שומרון יוסי דגן יחד עם תנועת נחלה, ובנוסף לחברי הכנסת השתתפו בו שרים, חברי כנסת רבים ורבנים.

חיים כץ מהליכוד בכנס ההתיישבות (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')