הביקורת בליכוד גוברת: בעקבות הכנס שהתקיים אמש בבנייני האומה בירושלים אודות התיישבות יהודית ברצועת עזה, בה נכחו 12 שרים ו-15 חברי כנסת מהקואליציה, נשמעו הבוקר (שני) קולות במפלגת השלטון נגד הכנס המדובר. ח"כ משה סעדה התראיין בתוכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM, והתייחס לכנס ההתיישבות היהודית.

הקרע בליכוד מעמיק: "החתרנים יצטרכו להתחנן ל'הזויים' בפריימריז, זה לא יעזור להם"
קרע בליכוד אחרי כנס ההתיישבות בעזה: ״שיחזרו לש״ס ולעוצמה יהודית"

"האמת הזמינו אותי וסירבתי בנימוס", אמר סעדה בפתח דבריו, "אני חושב שזה זמן אחדות, זמן למלחמה מול חמאס, לא למחלוקות בחברה הישראלית. לכן מרבית מחברי הכנסת של הליכוד לא הלכו לשם, הזמן שלנו להילחם שכם על שכם בכל מקום ולנצח בעזה, זה לא הזמן למחלוקות כרגע".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לאחר מכן נשאל ח"כ סעדה האם נצרם לו משהו בטון או הריקודים, והשיב: "אני חושב שזה פוגע בחוסן החיילים. חיילים נלחמים, מחרפים נפשם. אני שואל את עצמי ואת החברה הישראלית האם הכנס של אתמול הוסיף אחדות, אני לא חושב. לכן זה לא הזמן, לא המקום המתאים. החברה הישראלית התבגרה להבין שדברים צריכים להיעשות בהסכמות רחבות, הכנס הזה לא היה נכון ולכן גם לא הלכתי. מרבית חברי הכנסת של הליכוד לא הלכו לשם".

שרי הממשלה בכנס התיישבות בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
שרי הממשלה בכנס התיישבות בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')

"בלי קשר נכון לדון ביום שאחרי, וחייבים לדון ביום שאחרי. אתה רוצה להגיע למקום? אתה צריך להציב מטרה. אני יזמתי את התוכנית שמדברת על היום שאחרי, איפה צה"ל אמור להיות, איפה מחלקים ציוד הומניטרי, מי מחלק. מה שקורה היום שאונר"א מחלקת, ולמעשה זה מחזק את ריבונות החמאס. לדון מה אמור להיות ביום שאחרי, החיילים ידעו על מה הם נלחמים כרגע ומה המטרה שלהם", הבהיר.

בנוסף, נשאל חבר הכנסת בליכוד האם לדעתו צריך לחזור ליישב ברצועת עזה, ואמר: "אנחנו למדנו, ומי שלא כדאי שיפיק לקחים, שדברים צריכים להיעשות בהסכמות רחבות. אנחנו יודעים שצריך שיהיה שם ביטחון, ואין ספק שהתיישבות מביאה ביטחון, השאלה מה נכון לעזה, איך נכון לעשות ואיך נכון לעשות את זה בהסכמות רחבות. אחרי שננצח החברה הישראלית צריכה לשאול את עצמה מה יעשה טוב לביטחון, טוב לעם ישראל. אבל נכונה לנו עוד דרך עד שנגיע לשם, כרגע אנחנו צריכים להעניק חוסן לחיילים, לא צריך לייצר מחלוקות".

"אני לא חושב שהיה בכנס קהל ליכודי", טען סעדה, "אני חושב שזה קהל מסוים שהגיע, שאמר את דברו. הגיעו מנהיגים של חלק מהקהל הזה, איתמר בן גביר השר, סמוטריץ'. רוב הציבור מבין שזה לא הזמן לדון בזה. מה שחשוב לי כרגע זה כמה נזק זה עושה לחוסן של החיילים. למדתי מהאג שאי אפשר לסמוך על המחשבה של אחרים, גם כשאתה יודע שמה שהם אומרים הוא טעות, זה לא בשליטה שלנו. אני חושב שזה פוגע בחוסן של החיילים, זה זמן לאחדות, להיות יחד, להעניק חוסן. בזה צריך להתמקד, ואם רוצים לעשות ריקודים ולשמח תלכו לאזורי הכינוס, מוזמנים לחגוג יחד עם החיילים".

בתוך כך, התראיין שר החינוך יואב קיש בגל"צ והתייחס לכנס: "אני רוצה להזכיר לכולם שלפני כשבוע היו קולות כאילו נגמרה המלחמה. אנשים לא מבינים באיזה שלב אנו נמצאים. השיח על היום שאחרי הוא שיח שלא צריך לעשות אותו. זו טעות. אני לא רוצה לבחור עמדה. אנחנו נהיה חייבים להשיג שליטה צבאית מלאה על עזה. מה יקרה לאחר מכן - על זה לא צריך לדבר עכשיו כי אני לא רוצה לומר את עמדתי, לא כי אין לי עמדה. הכנס אתמול היה טעות".

לאחר מכן טען קיש: "המלחמה תיקח עוד חודשים, חייבים למצוא איך מפיצים את האספקה בלי שחמאס ישתלט עליה. חייבים לחזק את הנתיבים העוקפים, וזה מה שיחליש את חמאס".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM