יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, תקף היום (ראשון) את הכנס שהתקיים אמש בבנייני האומה בירושלים למען התיישבות בגוש קטיף, בו השתתפו בכירים בקואליציה. מנגד, בליכוד טענו: ״בישראל יש חופש ביטוי גם לימין״.

הקרע בליכוד מעמיק: "החתרנים יצטרכו להתחנן ל'הזויים' בפריימריז, זה לא יעזור להם"

״השתתפות השרים וחברי הקואליציה בכנס אתמול - פגעה בחברה הישראלית בזמן מלחמה", אמר גנץ בפתח דבריו, "הם פגעו בלגיטימציה שלנו בעולם, פגעו במאמצים לייצר מסגרת להשבת חטופינו".

ראש הממשלה, זה לא הזמן לדבר לבייס אלא לפעול למען כל העם", הוסיף, "האחריות של כולנו. זה הזמן, לתת גב ללוחמי צה"ל, השב"כ, המוסד ולשוטרים. לא משנה מה דעותיהם ולא משנה מאיפה באו. זה הזמן להראות לעולם עוצמה, ולהתנהל כאגרוף אחד מול האויבים בעזה ובלבנון ובאיראן. יהיה זמן למאבקים. לא עכשיו, לא כשנלחמים, לא כש-136 משפחות חטופים נושאות את עיניהן אל ההנהגה. העם הזה ראוי להנהגה שתתנהל באחריות ושכל אחד ינשוך שפתיים".

"חבריי ואני התרענו בפני ראש הממשלה לפני הכנס, שוחחתי איתו גם בנושא ח"כ גוטליב שממשיכה לכהן בוועדת החוץ והביטחון כממלאת מקום, תוך פגיעה באנשי הביטחון שזקוקים לגיבוי היום יותר מתמיד. היא חייבת להיות מודחת מתפקידה. אני יודע שיש רבים בעם שנפגעים מההתנהלות הזו. אני יודע שיש רבים בחזית שנפגעים ממנה. ואני יודע שרוב העם לא מתנהג כך, ולא חש כך. היום במיוחד, אני מבקש לחזק את כל מי שבחזית ובעורף, להגיד לכם שהעם אתכם. כולנו מאחוריכם. אנחנו מאוחדים, ואנחנו ננצח".

בני גנץ תוקף את כנס ההתיישבות בעזה (צילום :דוברות)

גם חברו למפלגה, השר גדי איזנקוט, התייחס מוקדם יותר לכנס ותקף בחריפות: "כל מי שהשתתפו אתמול באירוע בבנייני האומה ובעיקר נבחרי ציבור - לא למדו דבר וחצי דבר מאירועי השנה האחרונה, על החשיבות לפעולות בהסכמה לאומית רחבה ועל סולידריות בחברה הישראלית".

"בעת שחיילי צה״ל נלחמים כתף אל כתף במלחמה שאין צודקת ממנה ובעוד שאנחנו בוחרים לחפש את המאחד, גם תוך הנחת מחלוקות עקרוניות בצד למען המטרות המשותפות- השבת החטופים והבסת חמאס, אחרים מוצאים להם זמן לאירוע שמפלג את החברה הישראלית, מגדיל את חוסר האמון הקיים בממשלה ובנבחריה ובעיקר מחדד את המפלג על פני המאחד", הוסיף.

גדי איזנקוט בישיבת סיעתו (צילום: מרק ישראל סלם)
גדי איזנקוט בישיבת סיעתו (צילום: מרק ישראל סלם)

לאחר מכן, הליכוד הגיבו לגנץ ונמסר כי "בישראל יש חופש ביטוי גם לימין. גם אם יש מישהו שלא אוהב זאת, הליכוד היא תנועה דמוקרטית ובמדינת ישראל יש חופש ביטוי לכולם - גם לימין. ראש הממשלה נתניהו כבר הבהיר שההחלטות הקובעות מתקבלות בקבינט ובממשלה".