בעקבות כנס ההתיישבות היהודית ברצועת עזה שהתקיים אמש בירושלים, בהשתתפות שרים וחברי כנסת מהקואליציה, התקיים היום (שני) דיון בוועדת הקליטה והעלייה בכנסת בנוכחות משפחות החטופים, אשר תקפו בחריפות את הכנס.

מארגן כנס ההתיישבות: "רקדנו ריקוד לא שמח, שרנו תפילה לחזרת השבויים"
הקרע בליכוד מעמיק: "החתרנים יצטרכו להתחנן ל'הזויים' בפריימריז, זה לא יעזור להם"

עופרי ביבס, אחותו של ירדן ביבס, אמרה: "אני אומרת היום לא עוד, די. כמה עוד נחכה שהמשפחות יחזרו. הפסגה בפריז נתנה לי שביב של תקווה, אבל מה מה שקרה אתמול בכנס אמר לי דבר אחד. רוקדים על הדם של החטופים. פשוט רוקדים על הדם שלהם. עכשיו מתעסקים בלהתיישב בעזה במקום לקדם את ההסכם שיחזיר את החטופים הביתה".

"בזמן שהם נמקים שם יש מי שעוסק באיך להתיישב בעזה. זה ממש לא הזמן", הוסיפה, "זה הזמן להגיד 'לא עוד', והזמן להגיד די ולהחזיר אותם הביתה. כמה פעמים עוד נצטרך להגיע לכנסת כדי להגיד את זה? אם כל משפחת ביבס ויתר 132 החטופים לא יחזרו, אז אין שום זכות קיום למדינה הזאת, ואין שום זכות קיום לממשלה הזאת. קמתי היום בבוקר וכל מה שהתחשק לי זה לבכות. במה הם מתעסקים?".

צפו בדבריה:

משפחות החטופים זועמות על כנס ההתיישבות ברצועת עזה (צילום :ערוץ הכנסת)

מרב לשם-גונן, אימא של של רומי גונן שנחטפה, אמרה: "טרנספר מקושר פה עם התייחסות אתנית, דתית, לקבוצה מסוימת - לא על זה מדברת אנטישמיות? אנחנו רוצים להיות יותר טובים על ידי זה שלא יתייחסו לאנטישמיות אבל מוכנים לעשות משהו דומה לעם אחר? אנחנו חווינו פעמיים שואה, לא פעם אחת".

גיל דיקמן, בן דודה של כרמל גת שחטופה, וממובילי מאבק משפחות החטופים, אמר בוועדה: "אתם לא מתעסקים במה שחשוב שזה החטופים. בבוקר אתם זורקים בוץ אחד על השני, ובערב רוקדים באירוע שרק עושה לנו נזק. החטופים בעזה לא רוקדים״.

שרי הממשלה בכנס התיישבות בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
שרי הממשלה בכנס התיישבות בירושלים (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')