הושעה משירות המילואים בעקבות שלט פוליטי: אוריה לוברבום (41), תושב גוש עציון ומפקד לוחמי מילואים שהוביל את שיירת המחאה של ההאמרים עליהם נכתב "גם אותנו שחררו בלי להכריע", הודח מהמילואים לחצי שנה. הוא התראיין היום (שני) לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM, הסביר על חברותו ב"מטה בראשית" - ארגון של מילואימניקים שדורשים הכרעה ברצועת עזה, וביקר את הממשלה והחלטותיה.

בעוצמה יהודית מציבים אולטימטום לנתניהו: "זה או גנץ, או אנחנו"
100 ימים בשבי החמאס בעזה: הפנים והשמות של החטופים
ה"וול סטריט ג'ורנל": כמעט 70% מהבתים ברצועה ניזוקו

לוברבום התחיל ואמר, "היהירות של ההנהגה והפיקוד כשהם מדברים איתנו, אנחנו כבר לא ילדים. זה שיש מחיר לכל דבר זה ברור, אבל כרגע העם רוצה ללכת לכיוון של השמדה", אמר לכספית ואלדד. "יש מספיק תחמושת, יש עוד דברים אחרים שצריך לחשוב עליהם אבל צריך להגיד לעם שזה המחיר. אם הוא הולך לכיוון שלא תהיה הכרעה בדרום, האנשים בכל הקיבוצים מסביב יאלצו לראות את הרוצחים שלהם והאנסים שלהם חוזרים לבתים שלהם בחיים זה מחיר".

"שיגיד, ואנחנו כעם ניקח החלטה"

הוא מוסיף, "כל היום יש ערבוב, ניהול סכסוך, אנחנו רוצים להפסיק את השיח המפלג הזה, יש רוב מוחלט להשמדת הדבר הזה ואי אפשר כל הזמן ללכת על 'מה שרואים משם לא רואים מכאן', שיגיד ואנחנו כעם ניקח החלטה. הוא אומר את זה ובזמן הזה כל מי שראה את הלחימה מול האויב האכזר הזה מבין שזה מקנה רק דבר אחד - עוד זמן לחמאס, עוד נשימה לאויב, עוד זמן שהחטופים שלנו למטה".

"נתניהו צריך לגדל כתפיים ולהבין שהוא יצטרך לשלם מחיר, זה לא רק הוא, זה כל הח"כים, כל הפיקוד. לא יכול להיות שהם לוקחים פיקוד ולא אחריות. אם זה היה על הכתפיים שלי הייתי גם משלם מחירים אישיים אבל עושה הכרעה בשביל העם שלי, פה זה נראה שזה לא הולך לכיוון הזה".

ההרס בעזה לאחר תקיפות צה''ל ברצועה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
ההרס בעזה לאחר תקיפות צה''ל ברצועה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

לשאלה האם הוא "במזימה של השמאל" ומי מפעיל אותו, לוברבום הסביר על הארגון שבו הוא חבר ואמר שאף אחד לא מוביל אותו: "מטה בראשית מדבר קודם כל על הכרעה. זה שאנחנו חושבים שאחרי הדבר הזה צריך ניקיון, זה יכול להיות החלפת קומפלט של כולם, 120, ולעשות ריסטרט. אנחנו צריכים לשנות את השיח, אף אחד לא מוביל אותי, המציאות מובילה אותי".

בעבר, הוא היה פעיל של נפתלי בנט ואיילת שקד. הוא מסביר שהוא הריץ את מפלגת "הימין החדש" ואת רשימת "ימינה", כיוון שקיווה שיהיה ימין אחר מעבר לכך - לא התייחס. עוד אמר, "צריך להבין שיש פה ערכים, אידיאולוגיה, דברים אחרים. צריך להבין שכרגע הלחימה הזו זה לא מבצע, אנחנו נמצאים על קו היסטורי וזה ייזכר לדורי דורות", אמר.

בנט ושקד (צילום: פלאש 90)
בנט ושקד (צילום: פלאש 90)

"הח"כים באים לכנס, אבל לא עושים מה שצריך מתוך הממשלה"

באשר לכנס ההתיישבות אתמול אמר כי הוא חושב שצריכה להיות התיישבות בעזה וביהודה ושומרון, ואף הוסיף על צביעותם של הממשלה - לטענתו: "לא יכול להיות שח"כים מצד אחד באים לכנסים כאלה ומצד שני לא עושים את מה שהם צריכים מתוך הממשלה כי זמן מלחמה. לא יכול להיות שארבעה חבר'ה מהליכוד כותבים מכתב לראש הממשלה שחייבים להפסיק את המשאיות, אבל מצד שני לא יורדים כשחסמו את זה כשטח צבאי סגור וחוסמים את זה בעצמם. אין לנו זמן לפוליטיקה, עכשיו זה זמן מעשה, אנחנו במלחמת קיום. אנחנו נשאיר את המאבק הזה לא פוליטי. שמים את האמת על השולחן, קוראים לאויב בשפה שלו, לשים את הכול על השולחן, לעשות שיח, להגיע למסקנות ולהתקדם. אבל אי אפשר להמשיך לעבוד גם בפוליטיקה, גם במלחמה וגם מסביב באירוע שנקרא ניהול סכסוך כדי לשלוט".

חיים כץ מהליכוד בכנס ההתיישבות (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

עוד אמר, "זה שאני לא רוצה שהילדים שלי יחיו עם אויב נאצי, ההבנה שמלחמת העצמאות לא הסתיימה וזהו. אנחנו רוצים להקים ועד ממונה, צריך לעשות ועדה לשנתיים, קודם כל להבין את השמדת האויב והכרעה. כל בן אדם שראוי, שמבין קודם כל את ההכרעה של האויב, יש לנו אויב אחד נאצי שרוצה להשמיד אותנו, צריך לסיים את זה. היום יש הבנה, אחרי כל מה שראינו, הבנו שיש אויב שקודם כל צריך להשמיד אותו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm