ועדת הכנסת בראשות יו"ר הקואליציה  ח"כ אופיר כץ התכנסה היום (שני) לדון לראשונה בהדחתו של חבר הכנסת עופר כסיף מסיעת חד"ש. את מהלך ההדחה מוביל חבר הכנסת מסיעת ישראל ביתנו עודד פורר אשר החתים מעל 85 חברי כנסת על ההליך המתגבש. 

"חותר תחת מדינת ישראל, מקומו לא בכנסת": עופר כסיף תחת מתקפה
לאחר ניסיון הדחתו: במפלגתו של כסיף טוענים ל"מימוש ההפיכה המשטרית"

השר לשעבר עוזי ברעם שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל ב-103FM והתייחס לדיון התקדימי. "החוק הזה (הסרת החסינות) מהתחלה היה נראה לי בלתי ראוי. הייתי חבר ועדת הכנסת הרבה שנים ודנו בהסרת החסינות אבל הייתה חסינות מלאה לחבר כנסת לגבי כל התבטאות, מה שלא הייתה לו חסינות זה לגבי סיוע. אם נניח הוא מסייע ממש לגבי טרור", אמר בפתח דבריו. 

"כאשר כהנא היה בכנסת והוא אמר דברים איומים גם מחוץ לכנסת, הייתה לו התנגדות טוטלית אבל אף אחד לא חשב להדיח אותו מהכנסת בזמן שהוא נבחר. גם אנשי רק"ח בזמנו הביעו עמדות של הזדהות מוחלטת עם ברית המועצות בזמן שהיא חימשה את ארצות ערב. כל המקרה הזה הוא מקרה של תאונה פרלמנטרית. זה לא רק חוסר חופש הביטוי, זו גם החסינות המלאה שיש לחבר הכנסת במילוי תפקידו", טען.

לדבריו, "גם אם חבר כנסת היה אומר עכשיו שהוא קורא לטורקיה לספק נשק לחמאס הנצור בעזה דרך המנהרות, זה גם היה דבר בעייתי כי זה סיוע ממשי וזה נופל במסגרת החוק. אני מתנגד לחוק, אבל אם אני כבר שופט את החוק עצמו, אז יש לחוק עצמו שני דברים - זו או הסתה או פעולה ממש, שני הדברים האלה לא מתקיימים אצל עופר כסיף. אני מגנה בכל פה את כל חברי הכנסת ששייכים לאופוזיציה או רואים את עצמם כליברליים שהם תומכים בהצעה הזאת כי הם נכנעים לגחמות של דעת קהל בדבר שאסור להסכים איתו". 

לקראת סיום השיחה, אראל סג"ל הביע את דעתו בסוגיה: "אם עופר כסיף עבר על החוק, תתכבד היועצת המשפטית, תבקש את הסרת חסינותו ותעמיד אותו לדין. אל תעשו את זה באמצעות הכנסת. אני חושב שזו טעות גדולה והיא גם חרב פיפיות. זה משחק מסוכן לשני הצדדים".

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103fm