בדרך לסערה נוספת בקואליציה: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שיגר היום (שני) אזהרה חד משמעית לראש הממשלה בנימין נתניהו ובה הבהיר כי "אם לא ישונו הוראות הפתיחה באש המופקרות והמסוכנות בצפון הרצועה - יהיו לכך השלכות ברורות על המשך תפקוד הקואליציה". את הדברים כתב בן גביר בעקבות הפרסום אמש לפיו בצה"ל הוחלט על שינוי הוראות הפתיחה באש בשטח רצועת הביטחון שהוקמה מעבר לקו הגבול בצפון רצועת עזה, במסגרתו נאסר על הלוחמים לבצע ירי לעבר עזתים המתקרבים למרחק קצר מהגדר עם ישראל. 

עוד כתב השר לביטחון לאומי במכתב: "ככל שהדברים נכונים, מדובר בהנחיה מופקרת ואווילית, שמעידה כי יש מי שטרם התפכח מהקונספציה המסוכנת שהביאה אותנו לטבח השבעה באוקטובר. יש להגיד את הדברים באופן הברור והנחרץ ביותר: הוראות הפתיחה באש הקיימות, מסכנות את הלוחמים, ומקרבות את הטבח הבא בתושבי עוטף עזה והדרום.

ישיבת ממשלה (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
ישיבת ממשלה (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

"אדוני ראש הממשלה, אתה נושא באחריות לניהול הלחימה. ככל שחלילה הפרסום נכון, אני דורש ממך – הורה באופן מיידי לשר הביטחון ולרמטכ"ל לאפשר לכוחות צה"ל לירות בכל מי שנכנס לשטח רצועת הביטחון, ולבטל לאלתר את ההוראות המופקרות וההזויות הקיימות, והבהר בקולך כי מי שמנסה להתקרב לגדר – הוא בן מוות. במידה ולא ייעשה כן, ויתגלה שאכן הפרסומים נכונים חלילה, יהיו לכך השלכות ברורות מאוד על המשך תפקוד הקואליציה - סיכון חיי חיילי צה"ל ותושבי הדרום באופן כה מוחשי הוא קו אדום עבורנו, ואין לי ספק כי לאור הצהרותיך הברורות, תראה עין בעין את הדברים איתנו", הוסיף.

מדובר צה"ל נמסר: "בהמשך לטענות ביחס להוראות הפתיחה באש בגבול עזה, בצה״ל מבהירים כי אין שינוי בהוראות הפתיחה באש, וכוחות צה״ל פועלים על פי ההנחיות שלא לאפשר הגעה לגדר הגבול של אף גורם. הוראות הפתיחה באש ומדיניות הפעלת הכוח מאפשרות לכוחות לעמוד במשימה, תוך מניעת אירועי ירי כוחותינו על כוחותינו, או פגיעה באזרחים ישראליים, לרבות חטופים שעלולים להגיע למרחב. כוחות צה״ל פרוסים לאורך מרחב הגבול, ונלחמים גם בעומק הרצועה. בחודש האחרון חוסלו עשרות מחבלים במרחב הגבול".