יו״ר הציונות הדתית ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ', תקף היום (שני) בפתח ישיבת סיעתו את השופט לשעבר אהרן ברק וטען כי "מדינת ישראל טעתה שהחליטה להשתתף בפסטיבל הצביעות בהאג, ושלחה לשם את פרופ' אהרון ברק, שגם נכשל בתפקידו וגם הצביע כנגד מדינת ישראל בחלק מהסעיפים". 

אהרן ברק מסביר: אלו הסיבות שהצבעתי בעד שני צווים נגד מדינת ישראל
תודה לאל: הפראים המופרעים לא הצליחו במזימתם | בן כספית

"אני קורא לכל המדינות ששלחו את השופטים שלהם להאג והביעו דאגה לשלומם של הפליטים בעזה, במקום להטיף לנו מוסר על הטיפול בפליטים תוכיחו שהם באמת חשובים לכם ותפתחו את השערים שלכם כדי לקלוט את אותם פליטים מעזה אצלכם", עקץ. 

בהמשך, התייחס לתוכניות "ליום שאחרי" המלחמה בעזה ואמר כי "הדרך היחידה להבטיח את השליטה שלנו בשטח לאורך זמן היא באמצעות הקמת ממשל צבאי שישלוט בעזה, יפקח על חלוקת הסיוע ההומניטרי ולא יאפשר לגורמים האזרחיים של חמאס לחזור ולשלוט שם, וזאת עד שתקום מנהיגות מקומית שמתנערת מהטרור שתוכל לטפל בנושאים האזרחיים של תושבי עזה. זה או אנחנו או חמאס".

"הממשל הצבאי גם יוכל לתת את המענה בנוגע לסוגיית הסיוע ההומניטרי, כי כרגע אותן משאיות סיוע הומניטרי מגיעות בסופו של דבר לאנשי חמאס וזה מחזק אותם, נותן להם את הכוח מול האוכלוסייה האזרחית ונותן להם את השליטה בשטח והדרך למנוע את זה היא באמצעות פיקוח של הממשל הצבאי. עוד דבר שהממשל הצבאי צריך לעשות זה לגרש את אנשי אונר"א מרצועת עזה, מיהודה ושומרון וגם מירושלים. אונר"א הם תומכי טרור שהמטרה שלהם היא לפגוע במדינת ישראל. בכוונתי לעלות את זה לדיון בישיבת הקבינט הקרובה", הוסיף. 

"אני שומע שאנשים אומרים שהרעיון של ממשל צבאי הוא קיצוני והזוי בדיוק כמו שאמרו עלי כשדרשתי שצה"ל ייכנס באופן קרקעי לעזה כדי לחסל את איום הטרור מולנו, ולצערי עשינו זאת רק לאחר המכה הכואבת שקיבלנו ב-7 באוקטובר, גם כך כעת בסופו של דבר כולם יבינו שזו הדרך היחידה להמשיך ולייצר שליטה ביטחונית בשטח. וזאת לצד פתרון מערכתי לעתיד רצועת עזה באמצעות אפשור הגירה של מאות אלפי פליטים ערבים שמתחננים לצאת מעזה למקומות אחרים בעולם שבהם יוכלו לחיות בביטחון", טען.

עוד הבהיר כי "לצד השליטה הביטחונית אנחנו חייבים לחדש גם את ההתיישבות ברצועת עזה כי אין ביטחון בלי התיישבות, ולא ניתן לייצר נוכחות צבאית בשטח בלי חיים אזרחיים".

בסיום, התייחס למגעים לעסקת חטופים ודחה את הרעיון של עצירת המלחמה בשלב הראשון לחודשיים. לדבריו, "המשמעות של הדבר הזה היא אובדן של כל ההישגים שהשגנו בדם לוחמינו, ותאפשר לחמאס להשתלט בחזרה על השטח ובעצם הדבר הזה יסכן את האפשרות של חזרת תושבי הדרום לביתם ותסכן את שלומם וביטחונם של כל תושבי מדינת ישראל. שחרור המחבלים ההמוני יהפוך את כל יהודי הארץ והעולם ליעד לחטיפות ולכן אנחנו לעולם לא נסכים לעסקה רעה כזו, נקודה".