חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) תקפה הערב (שני) את חבר הכנסת ינון אזולאי מש"ס וכתבה בחשבון ה-X שלה: "ח״כ ינון אזולאי מש״ס החליט להעניש אותי. אוי אוי אוי. שתי ישיבות במליאת הכנסת אסור לי לדבר. למה? כי אחרי שאימן עודה תומך הטרור קרא לעברי ׳בוז בוז׳ עניתי לו ״טפי עליך אתה אוייב שלי״, לעידא סולימאן קראתי תומכת טרור, ולחמאס קראתי ברברים שמשתמשים במגנים אנושיים. ש"ס אינה מפלגת ימין".

ההודעה של גוליב פורסמה לאחר שוועדת האתיקה בראשות חבר הכנסת ינון אזולאיהחליטה לשלול ממנה את זכות הדיבור בשתי ישיבות מליאה, בעקבות שתי תלונות שהוגשו נגדה על ידי ח"כ אימאן ח'טיב יאסין, אחמד טיבי, איימן עודה, עופר כסיף ויוסף עטאונה.

"הצדקת אונס של ילד, מופרעת": טלי גוטליב תחת מתקפה | צפו
יצאה בסערה וסגרה את הדלת: הנאום של גוטליב שהוציא את דיסטל מן הכלים

בתלונות, טענו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת כי "גוטליב 'עשתה לה להרגל' להתפרץ לדבריהם של חברי כנסת מסייעת חד"ש-תע"ל הן בוועדות הכנסת והן בדיוני המליאה, לשלול מהם את זכות הדיבור הלכה למעשה, בהפרעות בלתי פוסקות, תוך שהיא מסיתה, מקללת ומבזה אותם בשידור חי". כמו כן, הם טענו כי "מדובר בהסתה אסורה כחלק ממסע רדיפה ודה לגיטימציה על מנת לייצר אותם כמי שתומכים בטרור ובאלימות". 

אחמד טיבי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
אחמד טיבי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

כמו כן, גם ח"כ טיבי ננזף וזכות הדיבור נלקחה לחמש ישיבות בעניינו בעקבות תלונות שהוגשו נגדו על ידי ח"כ גוטליב, ח"כ עידן רול ואזרחים שונים. מהתלונה עולה כי באחד המקרים גידף ח"כ טיבי את ח"כ גוטליב וכן גם את ח"כ רן רול בזמן נאומו במליאה ובין היתר כינה אותם "מג'נונה" ואפס". הוועדה הודיעה בנוסף כי אם דפוס התבטאויותיו ימשך, היא עשויה "לראות בכך הפרה חמורה של כללי האתיקה הדורשת בהתאם הטלה של סנקציות חמורות".