שר הביטחון יואב גלנט אמר לבכירים אמריקנים בשבוע שעבר כי הוא וצה"ל לא יאפשרו הקמת מאחזים או יישובים ברצועת עזה, כך לפי ארבעה בכירים אמריקנים וישראלים.

קרע בליכוד אחרי כנס ההתיישבות בעזה: ״שיחזרו לש״ס ולעוצמה יהודית"
לאחוז בחבל: התיישבות מחודשת בעזה תייצר את חגורת הביטחון הדרושה לנו | אריה אלדד

ממשל ביידן מודאג מכך שאזור החיץ שצה"ל מקים כעת בתוך רצועת עזה ישמש כמקפצה להקמת מאחזים או יישובים במקום אלה שפונו ב-2005 כחלק מתוכנית ההתנתקות. הדאגה בממשל האמריקאי גוברת בשבועות האחרונים על רקע התגברות הלחץ הפומבי של "לובי המתנחלים" ומצד חברים בקואליציה לכבוש את רצועת עזה ולהקים מחדש את היישובים.

שגריר ארצות הברית בישראל, ג'ק לו, ושליחו של הנשיא ביידן לעניינים הומניטריים, דיוויד סאטרפילד, נפגשו בשבוע שעבר עם שר הביטחון גלנט כדי לדון עמו במצב ברצועת עזה, כך אמרו הבכירים האמריקנים והישראלים. הבכירים האמריקאים שאלו את גלנט אם אזור החיץ שישראל מקימה בתוך הרצועה יהיה בסיס להקמת יישובים והזכירו את דבריו של שר החוץ בלינקן על התנגדותה של ארצות הברית לכל שינוי או צמצום בשטח רצועת עזה.

כנס להתיישבות בגוש קטיף (צילום: עמיחי מנחם)
כנס להתיישבות בגוש קטיף (צילום: עמיחי מנחם)

בכיר ישראלי ושני בכירים אמריקאים אמרו כי גלנט התחייב לא לאפשר הקמה מחדש של יישובים ברצועת עזה והדגיש כי אזור החיץ הינו זמני ומיועד לצרכים ביטחוניים בלבד. ראש אגף המבצעים בצה"ל, האלוף עודד בסיוק, שהשתתף גם הוא בפגישה אמר כי צה"ל לא יאפשר כניסת אזרחים ישראלים לתוך אזור החיץ כיוון שהדבר סותר את ההיגיון הביטחוני שלשמו הוא מוקם, כך לפי בכיר ישראלי שמעורה בפרטי הפגישה. 

הסרטון בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]