ברקע המגעים לעסקת חטופים נוספת וההסכמה הישראלית למסגרת שגובשה אמש במהלך פסגת פריז, גורמים רשמיים בממשל האמריקאי חשפו הערב (שני) בוושינגטון פוסט" את מאחורי הקלעים של המגעים הקדחתניים. 

אחרי הפסגה בפריז לעסקת חטופים - הערכה: אלו הנקודות שנותרו במחלוקת
הסכם עם הפלסטינים - והמסר של פוטין: נתניהו מבהיר לאן מועדות פני ישראל

לדבריהם, בממשל האמריקאי חששו מהסלמה בעזה בפרט ובמזרח התיכון ובכלל ולאחר דחפו את ישראל וחמאס לשוב בחזרה לשולחן המשא המתן. עוד דווח כי לצד זאת, בכירים בממשל הגבירו מידי יום את הלחץ על שני הצדדים להגיע להסכם ולהבנות.

מומחים מזהירים שאם המלחמה בעזה לא תסתיים, הסכסוך עלול לזלוג ולהביא שחקנים חדשים למגרש. "אני חושב שהסיר המבעבע רותח עכשיו, וזה רק הולך להיות גרוע יותר ויותר ככל שהזמן יעבור. זה באמת רגע מסוכן מאוד", אמר ל"אל ג'זירה" חסן אל-טייב, ראש קבוצת חשיבה שבסיסה בוושינגטון. 

תקיפה בצנעא (צילום: סוכנויות הידיעות)
תקיפה בצנעא (צילום: סוכנויות הידיעות)

כאמור, מוקדם יותר היום דווח "בסקי ניוז" מפי גורם המעורה בפרטים כי ישראל הסכימה למסגרת שגובשה אמש במהלך פסגת פריז ולפיו החטופים ישוחררו בשלבים כשבמקביל ישראל תצטרך לבצע הפסקה בלחימה ולהעביר סיוע הומניטרי לעזה לצד שחרור מחבלים. חשוב להדגיש כבר כעת - טרם ניתנה הסכמה מצד חמאס, אולם כעת הלחץ והכדור עובר לידיו של ארגון הטרור שבעבר התנה את שחרור החטופים בסיום המלחמה, דבר אותו מכנים בישראל "קו אדום". 

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "הדיווחים על העסקה אינם נכונים וכוללים תנאים שאינם מקובלים על ישראל. ממשיכים עד לניצחון המוחלט".