שר החינוך יואב קיש צייץ היום (שני) בטוויטר בתגובה לדיווחים על עסקת חטופים חדשה שמסתמנת עם ארגון הטרור חמאס, ותקף: "אם אכן זהו המתווה, או מתווה קרוב אליו, אז לצערי הרב, זהו מתווה כניעה לחמאס. מתווה שאסור להסכים לו בשום פנים ואופן. לעצור את המלחמה הצודקת בתולדותינו כדי לקבל חלק מהחטופים, ללא הכרעה ותוך שחרור אלפי מרצחים מבתי הכלא, שירצחו בנו שוב, זה טירוף הדעת".

לקראת עסקה לשחרור חטופים? הרמז העבה של ראש ממשלת קטאר
ישראל הסכימה לעסקת חטופים חדשה: פרטים חדשים על שחרור המחבלים

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא לפרסומים: "עצירת המלחמה לא באה בחשבון. המשמעות של הדבר הזה היא אבדן כל ההישגים שהשגנו בדם לוחמינו, זו מציאות שחלילה תאפשר לחמאס להשתלט מחדש על השטח ותסכן את תושבי הדרום ומדינת ישראל. זה שדר נוראי לאויבים מסביב וזה לא יקרה".

כזכור, לפי דיווח ברשת "סקיי ניוז" מפי גורם המעורה בפרטים, ישראל הסכימה למסגרת שגובשה אמש במהלך פסגת פריז. על פי ההסכם המסתמן, החטופים ישוחררו בשלבים כשבמקביל ישראל תצטרך לבצע הפסקה בלחימה ולהעביר סיוע הומניטרי לעזה לצד שחרור מחבלים. 

עמית סגל פרסם אצל עודד בן עמי פרטים נוספים בנוגע למתווה העסקה. על פי הפרסום, יהיו 45 ימי הפוגה תמורת 35 חטופים בשלב הראשון. כמו כן, 100-250 מחבלים ישוחררו עבור כל חטוף, לרבות רוצחים כבדים - קרי 4000-5000 משוחררים סה"כ. הוא הוסיף כי מדובר במספר הגבוה בהיסטוריה של ה"סכסוך". עם זאת, בלשכת רה"מ מיהרו להכחיש את פרטי המתווה המסתמן.

העסקה המתגבשת קוראת גם לישראל להעביר סיוע הומניטרי נוסף לעזה. בעוד שהעסקה המוצעת לא תסיים את המלחמה, גורמים רשמיים בארה"ב מקווים שהסכם כזה יוכל להציע פתרון בר קיימא למלחמה. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם מנהיג קטאר, ושניהם "אישרו שעסקת חטופים חשובה לביסוס הפסקה הומניטרית ממושכת בלחימה", נמסר מהבית הלבן.