מלחמה בעזה: עיתון אל-אחבאר הלבנוני המזוהה עם ארגון חיזבאללה פרסם הבוקר (רביעי) את מתווה עסקת שחרור החטופים שאושר בפסגה בפריז ונשלח לפלגים הפלסטינים. בין היתר, כך על פי הדיווח, ישראל תשחרר את כל הנשים והילדים הפלסטינים שנעצרו לאחר שבעה באוקטובר בתמורה לכ-40 חטופים ישראלים. במישור ההומניטארי, העסקה תכלול את הסרת מגבלות התנועה על תושבי הרצועה, הכנסת ארגונים בינלאומיים שיסייעו לאוכלוסייה האזרחית.

ה"וול סטריט ג'ורנל": נתניהו שם את הישרדותו הפוליטית בראש שיקוליו
הנייה לא שלל על הסף עסקה - אך שוב הדגיש את הקו האדום של חמאס

לפי הדיווח, בשלב הראשון של העסקה שיימשך כשישה שבועות, בהן הפלגים הפלסטינים יאתרו ויאספו את החטופים שמוחזקים על ידי מספר ארגונים ובאזורים שונים. במהלך התקופה הזאת ייפסקו כל הפעולות הצבאיות, וייפסק איסוף המודיעין באמצעות מטוסי הקרב והכטב"מים חוץ מהאזורים בהם שוהים כוחות צה"ל. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפגנה למען שחרור החטופים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
הפגנה למען שחרור החטופים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בשלב השני ישוחררו חיילות בשירות סדיר, וישראל עדיין חותרת לכלול בו גם חיילים - בתמורה לשחרור מספר גבוה של אסירים פלסטינים. על פי הערכה, על כל חיילת חטופה ישוחררו כ-150 אסירים פלסטינים. זאת, לצד הכנסת סיוע הומניטארי והפעלת שירותי הבריאות, מים והמאפיות בכל רחבי הרצועה. 

בשלב השלישי תתחיל הפוגה נוספת שתימשך שישה שבועות שבמהלכן יתאפשר לפלגים הפלסטינים לאסוף את גופות החטופים, שיועברו לישראל בתמורה לשחרור רוב העצורים הפלסטינים שהיא, מחזיקה ומסירת גופות של פלסטינים.

בתוך כך, עיתון הוושינגטון פוסט מדווח על הפערים המשמעותיים בין הצדדים. אחת הסוגיות שטרם נמצאה בה פשרה היא היחס בין מספר גופות הפלסטינים שישוחררו בתמורה לחיילים, וכמה פלסטינים שהורשעו בעבירות אלימות ישוחררו. לפי דרישת חמאס, על כל חטוף ישוחררו שלושה מחבלים, וצה"ל ייסוג ממרכזי האוכלוסייה של הרצועה.