מלחמת חרבות ברזל: בן כספית וינון מגל שבו היום (רביעי) לתוכניתם ב-103FM ונהילו דיון על יומה ה-117 של המלחמה. בפתח הדיון, התייחס ינון לחיילים מהציונות הדתית שנפלו בעזה. כשבן ביקש מחברו לשידור ש'לא לספור ראשים' - דיון סוער פרץ באולפן.

מה המחיר שתשלם ישראל עבור כל חטוף? פרטי העסקה נחשפים
גלנט בחר: הפרשן הצבאי של מעריב, טל לב רם, ימונה למפקד גל"צ

בן: "אני חושב שיהיה נחמד אם ניגמל מהספירה הזו". 

ינון: "לא ניגמל, אם מזדעת תרומת אנשי הציחונות הדתית ואנשי ההתיישבות ביו"ש אין שום פסול בלהגיד את זה. כמו שאם זה היה דרוזים או צ'רקסים או מכפר סבא".  

בן: "יש פסול. תרומת אנשי הציונות הדתית מקודשת וידועה לכולם, גם לאלה שחושבים שזה פלג לא טוב, שאני לא נמנה עליהם. כשאתה מתחיל לספור ראשים תתחיל לספור את כל המקומות, כי חוץ מחרדםי יש הכל". 

ינון: "גם חרדים יש. אתה עכשיו סופר? אז למה אתה אומר שאין חרדים?".

חיסול המחבלים בג'נין (צילום :רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בן: "כי אין".

ינון: "כל השנים אתם סופרים חרדים. זה נוגע לך בנקודה שלא מתאימה לך פוליטית". 

בן: "מי שסופר ראשים הוא עוכר ישראל, זו דעתי. קרקע הגידול שלך הוא ברעל". 

ינון: "אתה פשוט לא מודע למה שאתה עושה. אנשי הציונות הדתית מפגינים פה, הכמויות שבהם נופלים מקרבם הם בעשרות מונים מהאחוז שלהם באוכלוסיה. למה כשדרוזים נופלים מותר? איך אתם כל הזמן מצליחים לעשות איפה ואיפה? להצדיע לציונות הדתית על החלק שלה זה רעל? מה רעל פה? אתם רעל".

"תפסיקו כבר, גם להגיד להם תודה על זה שהם נופלים אסור?", המשיך. "יש פה מגזר שלם שקם כארי, ואי אפשר להגיד בבוקר ששניים מתוך שלושה שנופלים בהרי השומרון אסור להגיד, פתאום זה פוגעני, תוך כדי לבזות את החרדים. יש נופלים חרדים ואתה עוד מבזה אותם. אתה אומר על מישהו שאין, אתה סופר ראשים. מצדיע לציונות הדתית, שאפו גדול, מגזר קדוש. זה רעל".

בן: "אתה נרקומן של פילוג, בדם זורם לך רק רעל. היה קשה מאוד לשתוק בנאום השטנה הזה. אתה מכונה של פילוג, רעל וארס, אתה תשלם על זה כי אתה תיאלץ לחיות עם עצמך כל שארית השנים שנותרו לך. חרדים לא מתגייסים למרבה הצער ונמשיך להגיד את זה עד שיתגייסו, זה לא דומה לספירת הראשים המחליאה שאתה עושה".

"דרוזים? לא דומה. הם לא יהודים, וזה לא מובן מאליו שהם יהיו בעלי הברית שלנו בצורה כזו", המשיך. "אנחנו עם הציונות הדתית, עם החילונים, מה שאתה עושה זה להפריד ולסכסך. זה מגעיל, זה מחליא, זה חבורה של נרקומנים של פילוג. אתמול השקרן שלך, שקשה להאמי ןאיך הוא מוציא מפיו את דברי הכזב, אומר שהוא התריע מחמאס ושאי אפשר היה לעשות כלום כי לא נתנו לו מבפנים ומבחוץ ולכן הוא נאלץ לא לעשות כלום בעזה. האיש הזה הוא כלום".

ינון: "לא נמאס לך?"

בן: "התשובה היא לא. 17 שנה הוא הורס אתהמדינה, אז גם לא נמאס לי וגם לא נמאס לו". 

ינון: "אין משהו בעל תוכן שאפשר לדבר איתך חוץ מזה שביבי הוא אשם. אנחנו בעיצומה של המלחמה. אתה פשוט אדם אובססיבי, כל מה שיש לך לעשות זה רק להוכיח שביבי אשם. אתה מושקע באירוע בלא הפסקה, רק מביא כל היום עדויות. לא עושים את זה לרמטכ"ל, לראש אמ"ן, לאלוף הפיקוד, לרח"ט מחקר, לשר הביטחון, רק לבנימין נתניהו. בסדר, יש לו אחריות, הוא ראש ממשלה. תשחררו".

"אתמול הוציאו הודעה דרעי, בני וגדי, אל תגררו אותנו שוב לרחוב. כאילו שאתם כל היום לא מנסים לחזור לרחוב. מה עוד תאיימו? לסרב לשרת? מה תעשו? שתשביתו את המדינה? כבר הבנו, אתם ערב רב. מי ש-7 באוקטובר לא איפס אותו ועורר בו את הנפש היהודית שלו הוא ערב רב. מי שפוגע בנתניהו תוך כדי המלחמה בזמן שהוא מנהל אותה, מי שפוגע במורל של החיילים בזמן מלחמה, אין לכם תכלית ואנחנו רואים שאתם לא מצליחים להתרומם. עם ישראל לא איתכם", הוסיף.

"אתה עושה את זה בלי שאתה מתבייש, לפגוע ברוח הקרב בזמן שהוא בזמן מלחמה", המשיך. "זה פשוט מסמר שיער. אתה מצייץ קונספירציות מטורפות בזמן שאתה מעז לדבר על טלי גוטליב. עכשיו אתם מעלילים על נתניהו שהקדיש את חייו למדינה, שאחיו נפל למען חטופים, שהוא לא רוצה לעשות עסקה לשחרור חטופים משיקולים פוליטיים. זה פשוט כל כך מגעיל".

בן: אגיש אותך לתחרות 'הייתי שולייתה של שרה נתניהו', יש לך סיכוי טוב לקחת. שרה אמרה באותה קלטת צווחות של שנת 2000 שישראל עבודה בלי נתניהו, נעזוב לחול והמדינה תישרף. אתה עובד אלילים, זה לא סוד. אף אחד לא מסרב לשרת, והמגזר שלי שחושב שנתניהו הוא אסון משרת בהמוניו".