ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חשף הערב (רביעי) את הקווים האדומים של ישראל במגעים לעסקת החטופים המסתמנת. "אנחנו פועלים להשיג מתווה נוסף לשחרור חטופינו, אבל אני מדגיש: לא בכל מחיר. יש לי קווים אדומים, ביניהם: אנחנו לא נסיים את המלחמה, אנחנו לא נוציא את צה״ל מהרצועה, ואנחנו לא נשחרר אלפי מחבלים", מסר.

בדרך לעסקת חטופים? הרמז שפיזר בכיר ישראלי
מה המחיר שתשלם ישראל עבור כל חטוף? פרטי העסקה נחשפים

עוד הדגיש כי "אנחנו פועלים כל הזמן לשחרור חטופינו ולהשגת יעדי המלחמה הנוספים: חיסול החמאס והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום. אנחנו עובדים על שלושתם יחד ולא נוותר על אף אחד מהם".

מוקדם יותר הערב, נועד ראש הממשלה עם משפחות החטופים והתייחס לעסקה אפשרית לשחרורם. על פי דיווח בחדשות 12, המשפחות ביקשו מנתניהו לקדם עסקה  גם במחיר פירוק הממשלה. נתניהו אמר לנציגי המשפחות כי "אם תהיה עסקה שטובה למדינת ישראל, להחזרת החטופים ולהשגת יעדי המלחמה - אני אעשה אותה, זה לא מעניין אותי. שאלתם על הקואליציה - אין קואליציה".

נתניהו בפגישה עם משפחות החטופים (צילום: לע''מ)
נתניהו בפגישה עם משפחות החטופים (צילום: לע''מ)

ראש הממשלה סייג את דבריו והוסיף: "אבל אם אני אהיה משוכנע, אני אחשוב שהדבר הזה יסכן את ביטחון ישראל או לא משיג את היעדים שאנחנו רוצים - אני לא אעשה את זה". עוד אמר לנציגי המשפחות, כי "החזרת החטופים חייבת להתבצע בשלבים במסגרת עסקה", והדגיש: "אנחנו עושים כל מאמץ. ככל שהמאמץ הזה מקבל פומביות הוא מתרחק, וככל שהמאמץ הזה נשמר בדיסקרטיות יש לו סיכויים גדולים יותר להצליח".