הבוקר (חמישי) הוגשה עתירה לבג"ץ בדרישה להוציא את רה"מ בנימין נתניהו לנבצרות, זאת בשל ניגוד עניינים הפוגע בביטחון המדינה. 

"לא ככה בונים שותפות": סמוטריץ' במתקפה על השר בן גביר
יש בליכוד מי שטוענים: זה האינטרס היחיד של יאיר לפיד

בין הנימוקים לבקשה קיימים ניגוד עניינים וחוסר היכולת של נתניהו לנהל משפט לצד ענייני המדינה, העדפת ענייניו האישיים על פני אלה הביטחוניים-ציבוריים בזמן מלחמה ומצבו הבריאותי הלא ברור.

בין העותרים נמצאים סופי ברזון-מקאי שניצלה מהטבח בקיבוץ בארי, הרמטכ"לים לשעבר חלוץ ויעלון, ח"כ נעמה לזימי וקצינים בכירים במיל'.

ח״כ נעמה לזימי: ״לא דמיינתי מימי שאקח חלק בעתירה כזו, תמיד האמנתי שמידת האחריות הבסיסית תשמר לאדם המכהן בתפקיד ראש הממשלה, כפי שראינו לאורך ההיסטוריה של מדינת ישראל. אך המציאות הוכיחה שאין מנוס מהתערבות מול אי הכשירות של ראש הממשלה, המעמידה את שלום המדינה בסכנה של ממש.
 
"בשנים האחרונות אנחנו עדים לאי יציבות פוליטית מופקרת, וחציית כל רסן ביחס בין הממשלה אל הכנסת ואל מערכות ורשויות המדינה. 
מצב שנוצר כתוצאה מניהול המדינה על ידי אדם שאינו כשיר לעשות את תפקידו נאמנה. 

"הגיע הזמן שבית המשפט ייקבע את המובן מאליו - ראש ממשלה שטבוע עד צוואר בעיסוקיו המשפטיים לא יכול לנהל מדינה. מעבר לכך- ראש ממשלה שמסרב למנות ממלא מקום כבר שנים ארוכות, שקיים חשש ממשי לבריאותו, שרק השנה הוצא לנבצרות רפואית זמנית ולמרות זאת עדיין אינו מוכן לפרסם דו״ח רפואי מלא ומפורט על מצבו הרפואי, אינו יכול להמשיך לכהן.
 
"לכן הגשתי היום יחד עם חברים נוספים עתירה לבג״ץ בדרישה שיכריז על כך שנבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו. בשעה קשה זו, ישראל חייבת ידיים יציבות ואחראיות שינווטו אותה אל חוף מבטחים. לא ניתן להמשיך להפקיר את בטחונה ושלומה של המדינה". 

כזכור, בתחילת החודש הקודם קבע בית המשפט העליון בדעת רוב של שישה מתוך 11 שופטים כי יש להורות על דחיית תחולתו של תיקון מספר 12 לחוק-יסוד: הממשלה בעניין הסדר נבצרות ראש הממשלה, כך שייכנס לתוקף במועד תחילת כהונת הכנסת ה-26. זאת, בהיותו תיקון פרסונלי מובהק שמהווה שימוש לרעה של הכנסת בסמכותה המכוננת.

רובם של שופטי הרוב קבעו כי מטרת החקיקה הינה לשרת תכלית פרסונלית והיא קידום האינטרסים האישיים של ראש הממשלה והסרתן של המגבלות המשפטיות שחלו עליו, על רקע ההליך הפלילי המתנהל נגדו בבית המשפט.