מלחמת חרבות ברזל: עיתון הניו יורק טיימס פרסם הלילה (שישי) כי בצל ההידרדרות העקבית בסקרים והקואליציה הלא יציבה שלו, ראש הממשלה בנימין נתניהו כבר נמצא במוד קמפיין בחירות ופועל במרץ לתקן את המורשת שישאיר אחריו.

בממשלה לא מאמינים ללפיד ומזהירים: זה התרגיל שהוא מתכנן
"ניגוד עניינים הפוגע בביטחון המדינה": הוגשה עתירה בבג"ץ להוצאת נתניהו לנבצרות

אדם שמעורב במגעים מול סעודיה מסר לעיתון כי "נתניהו חושב שהוא יכול לרבע את המעגל ולהציג לסעודים תוכנית נורמליזציה תמורת הבטחה מעורפלת למדינה פלסטינית", הוא הוסיף: "התוכנית היא ליצור הסכם שיאפשר לישראל לפרוש בנקודות יציאה רבות, כך שהוא לא יתממש לעולם".

ראש הממשלה נתניהו סירב להתראיין לכתבה, אך מטעם משרדו נמסרה תגובה קצרה לפיה "ראש הממשלה מאמין כי יצליח להביא הסכם נורמליזציה עם סעודיה גם ללא ריבונות פלסטינית, והסיכויים נראים טובים. סעודיה מעוניינת בכך, ארצות הברית מעוניינת בכך, ויש רצון עז להתקדם הלאה".

בנימין נתניהו בישיבת ממשלה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
בנימין נתניהו בישיבת ממשלה (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

לפי נדב שטראוכלר, לשעבר יועץ אסטרטגי לנתניהו, ראש הממשלה ינסה להציג את עצמו בקמפיין כמנהיג חזק שמתנגד למדינה פלסטינית ועומד בלחצי ארצות הברית והעולם הערבי. "הנרטיב שהוא ידחוף יהיה 'מי אתם רוצים שיתנגד לפיתרון שתי המדינות, אני – או בני גנץ שלא אומר באמת את עמדתו?'".

"אנחנו מתקרבים לסוף עידן נתניהו, אבל מבחינתו הוא עוד לא אמר נואש", העריכה מזל מועלם, שפרסמה ב-2022 ביוגרפיה של ראש הממשלה נתניהו ("צופן נתניהו"). "הוא הוכיח כבר בעבר שהוא יכול להיחלץ מתסבוכות, אבל הפעם הוא מסובך עד מעל הראש, ויתכן שיתקשה לצאת מהבור הזה".