חבר הכנסת צבי סוכות (הציונות הדתית) שוחח היום (שישי) עם אריה אלדד ורון קופמן ברדיו 103fm והסביר מדוע החליט לקחת חלק בכנס ההתיישבות בנוכחותם של חברי כנסת מטעם מפלגות הימין, בו קראו המשתתפים לחזור לגוף קטיף ולהקים התיישבויות יהודיות.

"ביזה של ממש": ביקורת חריפה בעקבות התנהלותו של השר סמוטריץ'
"עוד לא אמר נואש": כך מנסה נתניהו להציל את המורשת שלו | דיווח

ראשית נשאל סוכות על הטענה לפיה רקדו בכנס שבזמן שחיילים נופלים בעזה, על כך השיב: "רוקדים, אני לא זוכר שרקדתי בתקופה אחרונה. אנחנו בעיקר עסוקים ולוויות וניחום אבלים בימים האלה". עוד הוסיף: "אני לא מכיר שמישהו מהמפלגה שלי רקד שם, אבל גם הריקודים שהיו שם היו ריקודי תפילה יותר. למי שלא מכיר את המנטליות קשה להבין את זה. גם כשפינו את גוש קטיף תוך כדי הפינוי אנשים רקדו שם, זה לא אומר שהם שמחו". 

על השאלה האם זה הזמן לקרוא להחזיר את ההתיישבות, ענה: "האמת היא שאנחנו לאורך כל המלחמה אמרנו שהשיח על היום שאחרי לא נכון לדבר עליו מפני שהוא שנוי במחלוקת. לכן לא דיברנו, גם אני וגם שאר חברי מפלגה, תמיד אמרנו שזה לא הזמן הנכון לדבר. אבל אחרי שראש המל"ל מוציא עמדה רשמית, ראש הממשלה, שר הביטחון, גנץ, רק הימין לא ידבר על מה שהוא חושב כי זה מפלג את העם? זה לא עובד ככה". 

כשנשאל למה הוא חושב שחזרה לגוש קטיף, מקום שבו עלולים לטבוח בתושבים, תציל את מדינת ישראל, השיב: "בדיוק הפוך. איפה שיש התיישבות יש צבא, איפה שיש צבא יש ביטחון. ברחנו מרצועת עזה, לכן לא היה שם צבא, לכן לא היה שם ביטחון ונוצרה שם מפלצת. אותו דבר בצפון השומרון, זה המקום שהוציא טרור יותר מכל מקום אחר בשנים האחרונות לרחבי כל מדינת ישראל. אם אני היום עובר דירה לעזה? התשובה היא לא, היום יש שם מלחמה ויש עדיין אויב שיכול להשמיד אותנו.

"זה צריך להיות חלק מהמלחמה באויב, כשאנחנו מבטיחים לעצמנו שהמלחמה לא תיגמר זה הקמת יישובים שם, להתבסס במקום הזה בצורה שלא נאפשר לאויב בשום צורה להתבסס. הייתה קונספציה. הקונספציה הזו, כולנו יודעים מה עלה בגורלה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm