בפעם השישית מתחילת המלחמה: מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, יגיע בשבוע הבא לביקור בישראל. כמו כן, יבקר בלינקן ברשות הפלסטינית, מצרים, סעודיה וקטאר וידון במלחמה בעזה ובקידום המתווה לעסקת חטופים.

סקר: רוב הציבור לא סומך על נתניהו; אך כמה מרוצים מהתקדמות המלחמה? | הנתונים המלאים
"עשויה להימשך שבועות": נחשפה תוכנית ביידן נגד המיליציות האיראניות במזרח התיכון

בתוך כך, שר החוץ הצרפתי החדש, סטפן סז'ורנה, ייצא מחר לסבב ביקורים ראשון במזרח התיכון שייפתח במצרים, יימשך בירדן, בישראל (ביום שני) ברשות הפלסטינית ויסתיים בלבנון ביום שלישי.

דובר משרד החוץ הצרפתי, אמר כי "מבצע העברת התרופות לחטופים ברצועת עזה הוא מבצע לוגיסטי מורכב ואין בידינו פרטים אם הושלם או באיזה מצב הוא נמצא". במסגרת הביקור בלבנון לא צפויה לשר פגישת פנים אל פנים עם נציג חיזבאללה, אך הארגון, כמו יתר הזרמים הפוליטיים בלבנון, מקבל את המסרים של צרפת הקוראים להימנעות מצעדים המובילים להסלמה באזור ומול ישראל.

בנימין נתניהו, אנתוני בלינקן (צילום: חיים צח / לע״מ)
בנימין נתניהו, אנתוני בלינקן (צילום: חיים צח / לע״מ)

הפתרון בלבנון תלוי, לדעת צרפת, במצב היציבות האזורית. דובר המשרד אמר כי "במסגרת הסבב תינתן למניעת התלקחות אזורית, עדיפות לדיון על היום שאחרי ברצועה, וכי צרפת סבורה שעתיד עזה הינו במסגרת מדינה פלסטינית מאוחדת ורציפה, וכן כי צרפת מתנגדת לבניית התנחלויות בעזה או לטרנספר כפוי של האוכלוסייה הפלסטינית".

הדובר עמד על ההבדלים בין מדיניות צרפת לזו של ארצות הברית, על כך שבפריז קוראים להפסקת אש בעזה ותומכים הן בזכות ישראל להגנה עצמית וגם בזכויות ההומניטריות של האוכלוסייה האזרחית ברצועה. לדבריו, גם ההצהרות הצרפתיות בנושא פרשת אונר"א אינן זהות לחלוטין לאלו של ארה"ב, וכי צרפת אינה מעבירה את כספי הסיוע לארגון משום שתשלום כזה אינו צפוי ברבעון הראשון של השנה, ותבחן לעומק את ההאשמות החמורות נגד הארגון.