למרות מזג האויר החורפי והקור,  רבים הגיעו הערב (שבת) ל"כיכר החטופים" בתל אביב להביע הזדהות עם המשפחות ולדרוש את חזרת החטופים. העצרת מתקיימת בסימן -  "החטופים בסכנת מוות! 120 ימים מתחת לאדמה בלי חמצן".

הצטרפו לשידור החי: 

בעצרת ישתתפו בני היתר בת דודתו של איתי חן - ברית ישראלי,  הדסה מנצור - אחותו של יורם מנצור, כרמית פלטי קציר, אחותו של אלעד קציר ובתה של חנה קציר ועוד. רתם סיון, ממייסדות ״אמא ערה״: ״אין לנו זמן לחכות ליום שאחרי. הילדים שלנו נלחמים עכשיו. הם מסתכנים עכשיו במלחמה שהקבינט לא מסוגל ולא מעוניין לקבוע לה מטרות ברורות ונקודת יציאה מוגדרת. זה מסכן אותם וממסמס את ההישגים הצבאיים שהתאמצו כל כך להשיג. בזמן שאנחנו ערות 2880 שעות, ראש הממשלה ישן בעמידה״.

מיכל הדס רובין, ממובילות ״אמא ערה״, ושבנה גויס ונלחם בתוך רצועת עזה: ״אנחנו אימהות שערות כבר מאז 7.10. אנחנו לא ננוח עד שיהיה כאן שינוי. איבדנו אמון בממשלה שפוגעת במפקדים של הילדים שלנו. שעסוקה באינטרסים פוליטיים כאשר הילדים שלנו נלחמים. כשראש הממשלה עלול למתוח את המלחמה עד אין קץ, רק משום שזה משרת את שרידותו שלו. למתוח את המלחמה עד אין קץ, רק משום שזה משרת את שרידותו שלו.  נדרשת החלפה של ההנהגה הנוראית שבזה לנו  ולדאגות העמוקות ביותר שלנו. הילדים שלנו ראויים להנהגה ממלכתית. מהימנה. נושאת תקווה לעתיד. אנחנו ראויות למנהיגות שנוכל לתת בה אמון בעודנו מפקידות בידיה את היקרים לנו מכל״.

היזם החברתי רוני דואק: ״כפי שהכרזה המקורית נוסחה ברוח הציונות, גם הקריאה שלנו היום היא היא הגשמת הציונות המודרנית. הכרזה החדשה קוראת לערבות הדדית, דווקא בתקופה בה האויב העמיד את ישראל למבחן הגדול בתולדותיה. זו החובה הבסיסית והיסודית של המדינה לאזרחיה ולחייליה. אנחנו קוראים לקבל את העסקה ולשחרר את החטופים מייד, לפני שיהיה מאוחר מידי״.

הדר סגל ל"מעריב": "כל שבוע אני מגיע לכיכר החטופים בתל אביב לתמוך במשפחות ולחזק אותן. 120 יום זה מספר מטורף. 120 יום נמצאים בשבי ארגון הטרור חמאס 136 חטופות וחטופים וביניהם תינוק בן שנה וילד בן 4. כיכר החטופים זה המקום החשוב והמשמעותי בארץ, מרגש לראות ישראליות וישראלים מכל רחבי ישראל שבאים לכאן. ממשלת נתניהו שהפקירה אותם להיחטף חייבת להתעורר ולהחזיר את כולם עכשיו. אין זמן. כולי תקווה שהחטופות והחטופים יחזרו בהקדם וכל החיילות הגיבורות והחיילים הגיבורים יחזרו בשלום מהמלחמה מול האוייב".

ליאת אצילי, שהוחזקה בשבי חמאס 54 יום: "החזרה של החטופים חשובה לשיקום שלנו כקהילות שחיות בקו העימות כבר 20 שנה. אנחנו נלקחנו מהבתים שלנו ביום בהיר אחד. החוזה בין אזרחי המדינה להנהגה הופר והוא לעולם לא יוכל להשתקם אם החטופים שנשארו בשבי לא יוחזרו".

במקביל: חמישה מפגינים נעצרו בתל אביב בחשד להפרת סדר ותקיפת שוטרים 

בתוך כך, המשטרה עצרה חמישה מפגינים בחשד להפרת סדר, חסימת תנועה ותקיפת שוטרים במהלך הפגנה נוספת ברחוב קפלן שבתל אביב. החשודים נעצרו לאחר שמפגינים חסמו את התנועה לשני הכיוונים. לאחר שקצין משטרה הכריז כי ההפגנה אינה חוקית והורה על פיזורה, כוחות המשטרה פינו את המפגינים מהכביש אשר נפתח לתנועה.

מחאה נגד הממשלה (צילום: דוברות המשטרה)

במהלך הפינוי עצרו השוטרים חמישה חשודים (ארבעה בחשד להפרת הסדר ואחד בחשד לתקיפת שוטרים). בתוך כך, השוטרים רשמו דוחות תנועה נגד שישה מפגינים נוספים, בגין הפרעה לתנועה ועשיית מעשה שלא כדין על סך של כאלף ש"ח. במשטרה מדגישים כי מדובר בקבוצת מפגינים שאינם נמנים עם משפחות החטופים.