מתן כהנא, חבר הכנסת מטעם המחנה הממלכתי, התראיין היום (ראשון) בתכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ברדיו 103FM ושוחח עימם בנושא חילוקי הדעות בין חברי ממשלת החירום והקבינט והלך הרוח בממשלה במהלך ימי הלחימה. 

מסכן את העסקה? יוסי כהן תוקף: "לחדול מכל ביקורת על קטאר"
כפי שפורסם לראשונה "במעריב": זה מתווה החזרה לעוטף שיוצג לראשי הרשויות

לדבריו: "ברור שכל עוד יש לנו השפעה על המתרחש אנחנו צריכים להיות בממשלה. יש תחושה שאנו מחפשים את נקודת היציאה, זה לא העניין. חזרה של חמאסניקים לעמדה של שלטון בעזה זה דבר רע מאוד, ההנחיות הן לא לאפשר את זה ולפגוע בכל חמאסניק שמזהים. אנחנו דוחפים בממשלה לקבל החלטות בעניין היום שאחרי חמאס ולהתחיל לדחוף למקום הזה. ברור שאנחנו חייבים לאפשר לעצמנו חופש ביטחוני מלא בכל רצועת עזה וברור שאנחנו לא רוצים לשלוט שם".

"כמה שיותר מוקדם, כדי שלא נגיע למצב שצה"ל יפנה שטחים שנכבשו", המשיך. "יש הנחיה לא לאפשר לאוכלוסייה לחזור לצפון הרצועה, נשארו בין 200-300 אלף עזתים שיוצאים החוצה. אני חושב שלא צריכים לתת להם לחזור עד שתושבי העוטף והחטופים לא חוזרים. מי שחושב שזאת תהיה מלחמה טועה, זו מלחמה נגד ארגון טרור מדינתי שמחופר באזור הלוחמתי הכי סבוך מאז ראשית ימי תולדות המלחמה. צה"ל עושה שם עבודה מדהימה. אנחנו צריכים למוטט את שלטון חמאס, זה ייקח זמן. כשנגמור את השלב העצים של המדינה ונהיה בנקודות שולטות, ניכנס ונצא לפי החלטתנו עד שנמוטט את שלטון חמאס".

בנושא דברי גדעון סער על מתווה להשבת החטופים אמר: "אם יהיה מתווה טוב אנחנו צריכים לתמוך בו. אנחנו צריכים לעשות ככל שאנו יכולים כדי להחזיר אותם, כולל מחירים לא פשוטים".

בסוף הריאיון, התייחסב לאפשרות להרחבת הקואליציה וטען: "אני לא יודע אם נצליח. אני חושב שהדבר הכי טוב למדינה זה תאריך מוסכם לבחירות, ועד אז שלפיד וליברמן ייכנסו לממשלה. ברגעים האלה צריכים להתעלות מעל שיקולים פוליטיים תוך כדי ששמים תאריך מוסכם לבחירות. אחרי כזאת טרגדיה צריך לחזור לציבור ולבקש את האמון שלו מחדש".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש