סערה בעקבות דבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לעיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל", במהלכו ביקר את נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ופירט את תכניתו ליישוב עזה ביום שאחרי המלחמה.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "הראיון שנתן בן גביר לוול סטריט ג׳ורנל הוא פגיעה ישירה במעמדה הבינלאומי של ישראל, פגיעה ישירה במאמץ המלחמה, מזיק לבטחון ישראל ובעיקר מוכיח שהוא לא מבין כלום במדיניות חוץ. הייתי קורא לראש הממשלה לרסן אותו, אבל אין לנתניהו שום שליטה על הקיצונים בממשלתו".

השר בני גנץ: "מותר שיהיו מחלוקות, גם עם בת בריתנו הגדולה והחשובה ביותר, אך עליהן להתנהל בפורומים הרלוונטים ולא בהתבטאויות חסרות אחריות בתקשורת, שפוגעות ביחסים האסטרטגיים של מדינת ישראל, בביטחון המדינה ובמאמץ המלחמתי בעת הזו. ראש הממשלה צריך לקרוא לסדר את השר לבט״פ, שבמקום לטפל בסוגיות ביטחון הפנים - גורם נזקים אדירים ליחסי החוץ של ישראל". 

חה"כ נאור שירי: "לא מספיק הנזק העצום שגרם בן גביר לביטחון הפנים שלנו, עכשיו מתפנה הכישלון להסב נזק מדיני בין-לאומי למדינת ישראל". חברת הכנסת מרב מיכאלי הצטרפה גם היא לביקורת ואמרה כי "את מה שנתניהו עשה נגד אובמה ונגד ביידן בכסות מנהיגותית, בן גביר עושה בכסות הפרחח. בשני המקרים, זה עוד חלק מההרס שנתניהו הביא ומביא על ישראל מאז שהוא ובן גביר הסיתו נגד רבין ועד היום, שהם מסיתים נגד ביידן".

ח"כ גלעד קריב: "איתמר בן גביר פוגע בבטחון מדינת ישראל ומסכן את יכולתנו להתמודד עם הציר האיראני שקם עלינו להשמידנו. איש מסוכן וחסר גבולות". ח"כ לשעבר יאיר גולן: "נתניהו מסוכן לביטחון המדינה. הוא מאפשר לשר בכיר, נציג הפשיסטים בממשלתו לגדף את נשיא ארה"ב, בת בריתנו האסטרטגית ומשענת ביטחונית חיונית לישראל. עוד תזכורת לכך שצריך ללכת לבחירות עכשיו". 

ח"כ אריה דרעי עקץ את השר בן גביר וכתב: "תודה לך נשיא ארה״ב ג'ו ביידן. עם ישראל יזכור לעולם איך עמדת לימין ישראל באחת מהשעות הקשות ביותר שלנו. אתה ואמריקה מלכות של חסד. גם בין ידידים וחברים יש חילוקי דעות. אתה משלם מחיר אישי ופוליטי כדי לעזור לנו ועל כך נודה לך לעולם. אלוקים ישמור אותך ואת אמריקה".

ח"כ יצחק קרויזר: "כרגיל גורמי האופוזיציה לא מפספסים הזדמנות בוחרים לתפוס את הצד האמריקאי בחילוקי הדעות שנוגעים לתפישת הביטחון של מדינת ישראל וללבות עוד יותר את האש, אבל אל דאגה- אני מזכיר להם שהאינטרסים הביטחוניים והערכים המשותפים שלנו עם ידידינו יצוקים בפלדה ואינם ניתנים לערעור".

"לאורך השנים התגלעו אין ספור חילוקי דעות עם הממשל האמריקאי בסוגיות ביטחוניות ומדיניות אם בשאלת תקיפת הכור העיראקי והמתיחות בגינה בין ראש הממשלה המנוח בגין וממשל קרטר, שרון וג'ורג' בוש הבן בזמן האינתיפאדה השנייה בסוגיית המצור על ערפאת במוקטעה, המתח בין ניקסון לגולדה במלחמת יום הכיפורים, נתניהו מול אובמה בסוגיית הגרעין ואל מול ביל קלינטון בעקבות הסכמי אוסלו, המתח הגדול בין הנשיא בוש הבן וראש הממשלה אולמרט ועוד רבים", הוסיף.

בתוך כך, משרד החוץ הפלסטיני דרש "להטיל סנקציות בינלאומיות" על בן גביר וטענו כי " הוא מהווה איום ישיר על ביטחון ויציבות האזור".