מקורות בארגון הטרור חמאס מסרו לערוץ א-שרק הסעודי כי יגיבו הערב (ראשון) למתווה עסקת החטופים המוצע וימסרו את תגובתם בכתב לקטאר ולמצרים. על פי הדיווח, תשובת הארגון תכלול התניה לקבלת המתווה הנוכחי, בכפוף להפסקה מוחלטת של הלחימה בעזה. 

בעוד שכולם התעסקו בבן גביר, נתניהו חשף פרטים דרמטים על חמאס

על פי מקורות שדיווחו לאל-ערביה, חמאס יתנה, בין היתר, את ההסכם למתווה בהגדלת את מספר האסירים הפלסטינים המוצעים לשחרור. בתגובה, על פי הדיווחים, ישראל הודיעה למתווכים על התנגדותה למספר האסירים שחמאס רוצה לשחרר. עד כה, חמאס מסרב לקיים עסקת חליפין בדומה להסכם הקודם.

בנוסף, על פי דיווחים פלסטינים, גורם בחמאס קרא: "אנחנו לא נמצאים בפתחה של עסקה, גם לא קרובים לזה", וציין כי הפערים בין הצדדים עדיין גדולים".

בעוד החמאס שוקל את המתווה המוצע, שרי הממשלה קיבלו מוקדם יותר היום סקירה על המגעים לעסקת חטופים, וחלקם זעמו על המתווה המתגבש. שר הכלכלה ניר ברקת אמר בישיבת הממשלה כי יש "להחזיר את כל החטופים, אין חצי היריון", והפציר לעצור את הסיוע לרצועת עזה. השר עמיחי שיקלי התנגד גם כן וטען: "אסור להסכים למשהו חלקי". שרת המודיעין גילה גמליאל הוסיפה: "אין היגיון להסכים לתנאים שלהם, זה לא ייגמר אף פעם".

בפתח ישיבת הממשלה, קרא נתניהו: "המאמצים לשחרור חטופינו נמשכים כל העת. כפי שהדגשתי גם בקבינט הרחב - לא נסכים לכל עסקה, ולא בכל מחיר. הרבה דברים שנאמרים בתקשורת כאילו הסכמנו להם, כגון מה שקשור בשחרור מחבלים, אנחנו פשוט לא נסכים להם. אנחנו לא נסיים את המלחמה לפני שנשלים את כל יעדיה: חיסול החמאס, השבת כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה עוד איום על ישראל".

בתוך כך, גורם מדיני מסר אמש ל"מעריב" כי ההתמהמהות של חמאס, שטרם החזיר תגובה רשמית למתווה העסקה, נובעת מחילוקי דעות בצמרת של ארגון הטרור. "קצב ההתקדמות של המגעים לעסקה לא קשור כלל ללו"ז הלחימה של צה"ל בעזה", אמר הגורם. "אנחנו ממשיכים את הלחימה, והעיקרון המוביל הוא שכל מו״מ יהיה תחת אש. זה אומר שכל יום שחולף מקרב אותנו לפירוק מוחלט של חאן יונס והגעה ליעדים הבאים", מסר.

במקביל, היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן ג'ייק סאליבן אמר לרשת ABC כי "מו"מ מהסוג הזה מתקדם לאט עד שפתאום הוא מתקדם מהר, אז קשה לי לתת לוח זמנים לגבי מתי ניתן יהיה להשיג משהו או אם ניתן יהיה להשיג משהו".