שר המשפטים לשעבר חיים רמון, התייחס היום (ראשון) לריאיון שהעניק השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בתקשורת האמריקאית, שעורר סערה בעקבות דבריו על נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. עם זאת, רמון בחר להעביר ביקורת דווקא על האופן שבו יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד והשר בני גנץ מתחו ביקורת על בן גביר, בטענה כי מתעסקים בטפל ולא בעיקר. 

בלבנון לא עוצרים: מטח מאסיבי ליישובים בגבול הצפון
אביב כוכבי: "מדינת ישראל מתכווצת, אנחנו מאבדים חבלי ארץ שלמים"

"הריאיון של השר לביטחון הפנים איתמר בן גביר לוול סטריט ג'ורנל גרר תגובות נזעמות במערכת הפוליטית הישראלית, ובצדק. לבן גביר אכן אין שום הכרת הטוב לנשיא שתומך בנו צבאית ומדינית, למרות שהוא משלם על כך מחיר אלקטורלי כבד", ציין תחילה. 

חיסול מחבלים ע"י כלי טיס של חיל האוויר (צילום :דובר צה"ל)

"עם זאת, כל הפוליטיקאים עסקו אך ורק בביקורת שמתח בן גביר על הנשיא ביידן ואף אחד מהם לא התייחס לעמדות שהציג השר לביטחון פנים בריאיון", הוסיף. הוא הסביר את דבריו: "במאמר לעיתון אמריקאי חשוב, בן גביר, שר ישראלי בכיר וחבר קבינט, מציג תוכנית לגרש "מרצון" יותר משני מיליון עזתים מרצועת עזה, וליישב שם ישראלים במקומם. 

לא ראש הממשלה נתניהו, שמילא פיו מים, לא השר בני גנץ, שהתייחס רק לביקורת על ביידן, לא כל המתיימרים להיות ימין מתון כמו גדעון סער, ולא ראש האופוזיציה יאיר לפיד, לא באו ואמרו בקול ברור - 'אנחנו לא מתכוונים לגרש עזתים מהרצועה ולהחליפם במתיישבים יהודים'. וכך, דעת הקהל האמריקאית מבינה שהקולות המתונים בממשלה אמנם מתנגדים לביקורת של בן גביר על ביידן, אבל אינם מביעים שום התנגדות לתוכנית שלו לרצועת עזה. הפוליטיקאים המתנגדים לימין הקיצוני, שוב ושוב מתמקדים במה שקל ונוח ובורחים מן העיסוק בעיקר".