משרד החוץ של רוסיה יזמן את שגרירת ישראל סימונה הלפרין בגלל "הערות לא מקובלות" שהשמיעה בראיון לעיתון רוסי, כך פורסם היום (שני) בסוכנות הידיעות הרוסית TASS. הלפרין, על פי המשרד, הציגה מצג שווא ביחס למדיניות החוץ של רוסיה בראיון ליומון הרוסי קומרסנט, שפורסם ביום ראשון. 

"הכיוון חיובי": התשובה המסתמנת של חמאס להצעה לעסקת שחרור החטופים

בראיון המדובר אמרה הלפרין, בין היתר כי "העמדה הרוסית באו"ם לא מקובלת לחלוטין. ההנהגה הרוסית לא מבינה את המציאות והיא מאבדת את התמיכה בקרב הישראלים, כולל אלה שעלו מרוסיה". 

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת גבעתי במוצב האימונים של חמאס. צילום: דובר צה"ל

"השגרירה זומנה למשרד החוץ בעקבות הצהרות פומביות בלתי מקובלות, עיוות מדיניות החוץ הרוסית והמציאות ההיסטורית", צוין בהודעת משרד החוץ הרוסי. 

משרד החוץ התייחס גם לעובדה שהלפרין נכנסה לתפקידה לאחרונה, וציין כי מדובר ב"פתיחה לא מוצלחת של משימה דיפלומטית, שצריכה להיות מכוונת לפיתוח יחסים דו-צדדיים למען האינטרסים של שתי המדינות". 

"מקומם במיוחד שהשגרירה הישראלית מדברת בחוסר כבוד על המאמצים שרוסיה עושה כדי להביא לפתרון סוגיית בני הערובה", נמסר עוד. "התזות לפיהן השואה היא השמדת העם היהודי בלבד סותרות את החלטת העצרת הכללית של האו"ם, והרהורים על הצורך בשינויים ב'סדר העדיפויות' של רוסיה גובלים בהתערבות בענייני פנים".