ח"כ צבי סוכות ('הציונות הדתית'), שוחח היום (שני) עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM על המשך הלחימה והנושאים המדיניים הבוערים על סדר היום ופרש את משנתו בנושא: "כדי להשיג ניצחון אנחנו צריכים גם לעודד הגירה וגם לקחת שטח, אנחנו עוד לא שם", אמר.

ח"כ סוכות על סערת מזבח יהושע: "הפלסטינים מנצלים את המלחמה כדי להשמיד עתיקות"

באותו נושא, המשיך: "נצטרך ניצחון ברור. יש היום 27 מיליון פליטים בעולם מהרבה מדינות שלא היה להם לאן ללכת. אף אחד לא הזמין אותם להגיע, רוב הפליטים בעולם אלו אנשים שברחו ממקומות שהיו בהם מלחמות, באפריקה או באוקראינה, מסוריה כמובן והם נמצאים בכלל מיני מקומות בעולם בלי שאף אחד הזמין אותם. 9 מליון אנשים עזבו את סוריה בזמן מלחמת האזרחים ואף אחד לא אמר להם שהם מוזמנים למקום אחר, הם ברחו כי היה להם רע. אני באמת חושב שזה כדאי כעזה כי לא הולך להיות שם טוב בשנים הקרובות, המלחמה הזו תימשך, התשתיות שחמאס יצר הן לא משהו שמדינת ישראל יכולה להשאיר אותן. אנחנו נמשיך להילחם שם ותוך כדי מלחמה לא הולך להיות שם טוב".

על הדיווח באשר לאמירתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי נתניהו 'איש פאקינג רע': "יש חילוקי דעות עם הממשל בארה"ב, כך היה תמיד אבל היא בסוף הידידה הכי טובה של מדינת ישראל. אנחנו לא מעצמה, אנחנו בסוף מדינה שלא התכוננו למלחמה כמו שצריך ואנחנו צריכים את הסיוע הזה. אם חלילה הדבר הזה יפסק מדינת ישראל לא תקרוס ולא נושמד אבל אנחנו צריכים את הסיוע הזה".

בכל הנוגע למפונים הרבים בצפון ובדרום שחוששים לחזור לביתם, אמר בכעס: "הדבר הזה כ"כ מביש, כי באמת בסוף מדינת ישראל ערבה לבטחונם של האנשים שנמצאים על הגבולות, התפתחו כאן מפלצות בדרום ובצפון שמדינת ישראל הזניחה. הייתה פה קונספציה והדבר הזה ייחקר. זה האירוע כמעט הכי נורא שהיה במדינת ישראל ואני מקווה שעם ישראל יבוא חשבון עם מי שאחראי לקונספציה הזו. אני לא חושב שהם אנשים רעים אבל הם שגו. הדברים האלה ייבדקו, כל עוד אנחנו במלחמה אנחנו לא רוצים להחליש את הצבא ואת הממשלה".

ח''כ צבי סוכות (צילום: דוברות)
ח''כ צבי סוכות (צילום: דוברות)

עוד התייחס חבר הכנסת לזירה ביהודה ושומרון ולרשות הפלסטינית: "מתחילת המלחמה צה"ל פועל בצורה שרצינו שיפעל כל השנים. יש ירידה בגרף הטרור ביו"ש. מצד שני יש בעיה בקונספציה שלא השתנתה שלפיה הרשות הפלסטינית היא חלק מהפיתרון של האזור הזה והיא חלק מהיציבות - הגוף הזה מה שהוא עושה זה רק להילחם במדינת ישראל ולשלם משכורות למחבלים".