חבר הכנסת משה סעדה (הליכוד) התראיין הבוקר (שני) ב-103FM, והתייחס לסערה שהתעוררה אתמול, לאחר דבריו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר על הנשיא האמריקאי ג'ו ביידן. סעדה טען כי עדיף היה שהדברים היו נאמרים ב"חדר סגור". 

חיסול המערך הרקטי של החמאס? מסתבר שהיעד עדיין רחוק ממה שחשבנו | דיווח
בא להם בהפתעה: לפעולה הזו של צה"ל לא ציפו בחמאס

"יש לנו המון הערכה והוקרה לארה"ב, והדרך להביע אותה זה להגיד תודה, לא לבקר. אם יש ביקורת, וזה לגיטימי, הדרך להגיד אותה זה בחדרים סגורים, לא ברשתות ובתקשורת. זו הדרך הנכונה, ככה מתנהלים. יש לך מחלוקת? יש מקום להגיד אותה, לא בתקשורת. אם יש מחלוקת הדרך להגיד את הדברים זה בחדרים סגורים", הדגיש סעדה. 

עוד הוסיף כי "גם לגבי המהות, כרגע צריך המון תודה והוקרה על מה שארה"ב עושה למעננו. יש מחלוקת, יש ביקורת, זה לגיטימי בין שותפים, זה צריך להאמר בחדרים סגורים. כרגע כולנו נושאים אלונקה לא פשוטה וכבדה, מה שקורה בצפון, בדרום. מדינת ישראל במלחמה, ותחת האלונקה הזו צריכות להיכנס כל המפלגות הציוניות. יש זמן לפוליטיקה ביום שאחרי, שנחזיר את כולם הביתה - החטופים, תושבי שדרות, קריית שמונה. כרגע כל המפלגות הציוניות שטובת עם ישראל לפניהן, צריכות להיכנס תחת האלונקה הזו".

תיעוד מפעילות צוות הקרב של חטיבת גבעתי במוצב האימונים של חמאס. צילום: דובר צה"ל

חבר הכנסת טען כי ליישם את "הכרת הטוב" בכל מה שקשור לביידן ולארצות הברית: "יש צורך גם בהכרת הטוב על מה שהם עשו למען עם ישראל ועושים עכשיו. אם יש ביקורת, ויש ביקורת והיא לגיטימית, יש איך שמנהלים שיח. לא זו הדרך, לא ככה מתנהלים, זה נכון לכל אחד. גם ארה"ב, דברי ביקורת היא צריכה להגיד בחדרים. ככה מנהלים מערכת יחסים בין שותפים, ככה זה צריך להיות".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו