עמותת "אחים לנשק" הייתה היום (שני) במוקד, זאת במהלך הדיון שהתקיים בוועדת הכספים בכנסת. זאת, על רקע החשד כי העמותה ביצעה שימוש פוליטי בכספיה.

החות'ים בהלם: נחשפו ממדי ההרס של המתקפות על המיליציה הפרו איראנית
בא להם בהפתעה: לפעולה הזו של צה"ל לא ציפו בחמאס

נציגת רשות המיסים שלקחה חלק בדיון מסרה כי לעמותה נקבע שימוע בנושא שיערך בשבוע הבא. יחד עם זאת, הדגישה כי "אנחנו בשום מקרה לא נשלול אישור מעמותה בזמן שהטענות לא נבדקו". יו"ר הוועדה משה גפני, השיב לה: "אם גילתם שהם עושים דברים פוליטיים שאסורים לפי סעיף 46, אני מבקש שתודיעו לנו, אין על זה חיסיון". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מי שבמהלך הדיון מתח ביקורת חריפה על העמותה, הוא חבר הכנסת אלמוג כהן. "אחים לנשק עד לנקודה מסוימת עשתה עבודה מדהימה וטובה מאוד בנושא חיבור העם ועוד, ועל בסיס העבודה הזאת הם ביקשו להחיל עליהם את סעיף 46, תחת התחייבות שלהם שלא לעסוק בנושאים פוליטיים. בתקופה האחרונה, ובייחוד בשבועיים האחרונים, הם העלו קמפיין בעשרות מיליוני שקלים".

"יש פה אמירה מסוכנת מאוד לעמותות, שהן יכולות להפר התחייבויות פעם אחר פעם ולעשות בכספים של הציבור כבשלהן. הדבר הזה מתעכב כבר חודשיים. אמרתם שאתם מזמינים אותם לשימוע. אני רוצה לומר שהדרישה היא דרישה ערכית", הוסיף. 

לאחר מכן, אמר ל"מעריב": "עמותת אחים לנשק התחייבה לפני קבלת סעיף 46, כי תפעל אך ורק למען מטרות העמותה, קרי-סיוע לציבור, ולא תעשה כל פעולה שיש בה ריח פוליטי. לאחרונה כולנו רואים כי אחים לנשק הפרו את התחייבותם, והתחילו קמפיין פוליטי מובהק, ע"כ ביקשתי מיו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני, לשלול לאלתר את ההטבה הנ"ל מהעמותה". מאחים לנשק לא נמסרה תגובה.