ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (שני) פגישת עדכון עם ראש האופוזיציה יאיר לפיד, אשר עסקה בנושאים מדיניים וביטחוניים. לאחר שעה ורבע מתחילתה, הפגישה הופסקה. בתום הפגישה אמר לפיד לתקשורת כי שב על הצעתו לראש הממשלה לתת רשת ביטחון לאישור מתווה להשבת חטופים.

"מי שואל אותו?": עמית סגל במתקפה חסרת תקדים על הרמטכ"ל
אמסלם טען שמעולם לא שתה וודקה בכנסת, תיעוד תפס אותו עם בקבוק אחר

"לא מענין אותי תיקים, הייתי שר אוצר, שר חוץ וראש ממשלה. מעניין אותי דבר אחד - להחזיר את החטופים, ואם הוא צריך ממני רשת ביטחון מכל סוג, שניכנס לממשלה מבחוץ בכל דרך, שרק יגיד - כי הדבר החשוב זה החטופים", אמר.

כזכור, לשכת ראש הממשלה נתניהו דחתה ביום חמישי האחרון את פגישת העדכון השגרתית שהייתה מתוכננת להתקיים. בלשכת רה"מ הסבירו כי הסיבה לדחייה היא "אילוצי לו"ז", זאת לאחר שיום לפני כן, בריאיון בטלוויזיה, הציע לפיד להיכנס לממשלה במקום בן גביר וסמוטריץ' אם זה יידרש בשביל להוציא אל הפועל עסקת חטופים. 

בנימין נתניהו על עסקת החטופים (צילום: רועי אברהם / לע״מ)

כזכור, בריאיון בתוכנית "שש עם עודד בן עמי", אמר לפיד: "אני לא מוכן שבגלל פוליטיקה לא ישחררו את החטופים. אם נתניהו ירצה רשת ביטחון לתקופה מסויימת לא ניתן להפיל את הממשלה, אבל תעשו עסקה, לא ניתן לגורמים קיצוניים במדינת ישראל למנוע את זה. זה חוזה עם אזרחי מדינת ישראל שהופר". 

בנוסף, לפיד תקף במילים חריפות את השר לביטחון לאומי, שהצהיר ש"עסקה מופקרת" תביא לפירוק הממשלה: "מי הוא שיקבע מה זו עסקה רעה? האיש הזה הורשע בתמיכה בטרור והוא יחליט לנו איך לנהל מו"מ עם טרוריסטים".