לאחר שאמש (שני) התקיים דיון טעון על המתווה של חזרת תושבי העוטף שהסתיים ללא הסכמות, מאוחר יותר באותו ערב התקיים דיון נוסף, ארוך וטעון גם הוא, בסיומו ראשי הרשויות העלו בקשה להיפגש עם ראש הממשלה או שר הביטחון לקבלת סקירה ביטחונית, טרם הצגת המתווה לתושביהם. 

גוטליב נגד עיתונאי ערוץ 12: "מופע אימים של אפס נאמנות למדינה"
מה הדרך הפשוטה ביותר? ארבעת הנתיבים להפלת ממשלת נתניהו

לאור בקשה זו, נקבעה מידית פגישה להיום עם ראש הממשלה - זאת לאחר שחלק מראשי הרשויות העבירו את הלילה וישנו מול משרד רה"מ. הלשכה הציעה להם פגישה עם נתניהו אחר הצהריים, הם סירבו בטענה שאין להם ענין בכך והם דורשים שראש הממשלה ייצא לציבור ויכריז כי בטוח לחזור ליישובי העוטף.

"אנחנו דורשים אמירה ברורה מראש הממשלה ושר הביטחון שבטוח לחזור לאזור", אמר ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן. "התושבים לא יכולים לשוב למקום שאינו בטוח למגורים ושהמלחמה מתנהלת להם ליד הבית. זה סיכון לצד רעמי תותחים וטנקים. צריך לקבוע שהם יוכלו להשאר במקומות הזמניים עד סוף שנת הלימודים לפחות. עד שלא תתקבל קביעה שכזאת, אנחנו  לא זזים מכאן".

הדיונים התקיימו בהשתתפות ראשי הרשויות, מנכ״ל משרד רה״מ יוסי שלי, מנהל מינהלת תקומה משה אדרי, מנכ״ל משרד האוצר שלומי הייזלר, בכירי אג״ת וגורמי המקצוע מטעם משרד רה״מ ואוצר.

המחלוקת נסובה סביב הכוונה של המדינה, על פי המתווה שגובש על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנהלת תקומה והאוצר, להחזיר את רוב התושבים (למעט תושבי הקיבוצים שבתיהם נהרסו במתקפת ה-7 באוקטובר) לבתיהם כבר ב-1/3. ראשי הרשויות מהעוטף דורשים שהחזרה תהיה ב-1/7. כמו כן, אין הסכמות על היקפי התמריצים.

נזכיר כי על פי המתווה המוצע, ב-1/3 יחזרו לחבל תקומה אלה שיכולים לחזור חוץ מהתושבים שהם חסרי בית ובעלי צרכים מיוחדים. עד ה-1/7 יקבלו השבים חבילת תמרוץ שתסייע למשפחות להסדיר את חזרתם הפרטים והסכומים טרם סוכמו סופית עם ראשי הישובים. מעטפת ביטחונית מאושרת לחזרה - כבר קיימת. 

המתווה שקיבל הסכמה עקרונית יאפשר חזרה לתושבים המעוניינים בכך ויוצג היום לראש הממשלה ושר האוצר.