אחרי האב, גם בנו של השר איתמר בן גביר שובאל, תקף בחריפות את נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בן גביר הבן פרסם הלילה (שלישי) ציוץ ולאחר מכן ככל הנראה מחק. 

אחרי סערת הריאיון של בן גביר: הדרישה החריגה של הפלסטינים מביידן
אסון לביטחון: דבריו המופקרים של בן גביר נגד ביידן עלולים לפגוע קשות בישראל | פרופ' איתן גלבוע 

"בזמנים קשה אלה חשוב לעלות את המודעות לאלצהיימר, מחלה ניוונית של המוח המהווה את הגורם השכיח ביותר לירידה קוגניטיבית ודמנציה בגיל המבוגר. מחלה קשה הפוגעת בתפקוד האדום וביכולתו להתנהל", כתב. בהמשך, פרסם התנצלות בה רשם: "אדוני הנשיא, סליחה!".

בתגובה, מסר בן גביר: "‏שובאל בני, אהוב לי מכל. אבל הלילה הוא עשה טעות חמורה בציוץ שאני מסתייג ממנו עמוקות. ‏ארצות הברית של אמריקה היא ידידתנו הגדולה והנשיא ביידן הוא ידיד ישראל. גם אם יש לי מחלוקת עם התנהלותו, אין שום מקום חלילה לסגנון מזלזל. ‏כבוד לבריות זה א׳ ב׳, כך אני מחנך את ילדיי. ‏מתנצל על דברי בני". 

גם שר התקשורת, שלמה קרעי, הסתייג מדבריו ואמר כי "דווקא בזמנים קשים ומורכבים כאלו שבהם מתרבים חילוקי הדעות, אי אפשר להתעלם ואסור לשכוח את העמידה החד משמעית, המוסרית, הערכית והאנושית שלו לצד מדינת ישראל באחד מרגעיה הקשים והמסוכנים ביותר. נמשיך לומר: לא למדינה פלשתינית! לא לשליטת רשות טרור בעזה! לא לסיום המלחמה! לא לסנקציות מופרכות נגד מתיישבים! אבל גם כן(!) תודה על הרגע המכריע ההוא".

כזכור, השר בן גביר תקף את הנשיא האמריקאי בתחילת השבוע בריאיון לעיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" וטען כי הוא חושב שממשל ביידן פוגע במאמץ המלחמתי של ישראל ואמר שהוא מאמין שהמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ ייתן לישראל יד חופשית יותר לסילוק חמאס. על בידין אמר "במקום לתת לנו גיבוי מלא, הוא עסוק בלתת סיוע הומניטרי ודלק לעזה - שהולך לחמאס. אם טראמפ היה בשלטון, ההתנהגות של ארה"ב הייתה שונה לחלוטין".