ראש עיריית שדרות אלון דוידי התראיין הבוקר (שלישי) ברדיו כאן רשת ב' ותקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. בין היתר, האשים דוידי את נתניהו בהעצמת כוח ארגון הטרור חמאס בעוטף עזה, וכן ב-22 שנות טרור.

ח"כ מהליכוד הציע להקציב זמן לשאלות המשפחות השכולות - והותקף בחריפות | צפו
"נפרסם מי בא ומי לא בא": נתניהו הוקלט נוזף בח"כים מהליכוד

"שמעת אותו (נתניהו) פעם אחת מדבר ישירות לתושבי שדרות או עוטף עזה? מדבר אליהם ואומר להם האם יש להם ביטחון או אין להם?", תהה, וזעם: "תגיד את האמת! הוא מתחמק מלדבר בצורה ישירה לתושבים, כשהוא יודע טוב טוב בפנים מי אחראי ל22 שנה של טרור".

בהתבטאות חריפה, הוא קרא: "ראש הממשלה, תפסיק להתחבא! הוא לא אומר שום דבר! כל החבורה הזו, ראש הממשלה והשרים, הם מתישים אותנו. עכשיו חתכו את המענקים בחצי, אומרים לנו 'שיסתדרו', אתם הייתם מסתדרים?! שראש הממשלה יפסיק לטמטמם את התושבים, שפעם אחת ידבר אליהם ישירות".

דיון על המתווה של חזרת תושבי העוטף, התקיים בערב יום ראשון בהשתתפות ראשי הרשויות. הישיבה, שהייתה טעונה מאוד, נמשכה כ-4 וחצי שעות והסתיימה ללא הסכמות. המחלוקת נסובה סביב הכוונה של המדינה, על פי המתווה שגובש על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, מנהלת תקומה והאוצר, להחזיר את רוב התושבים (למעט תושבי הקיבוצים שבתיהם נהרסו במתקפת ה-7 באוקטובר) לבתיהם כבר ב-1/3. ראשי הרשויות מהעוטף דרשו שהחזרה תהיה ב-1/7. כמו כן, לא היו אין הסכמות על היקפי התמריצים.

נזכיר כי על פי המתווה המוצע, ב-1/3 יחזרו לחבל תקומה אלה שיכולים לחזור חוץ מהתושבים שהם חסרי בית ובעלי צרכים מיוחדים. עד ה-1/7 יקבלו השבים חבילת תמרוץ שתסייע למשפחות להסדיר את חזרתם הפרטים והסכומים טרם סוכמו סופית עם ראשי הישובים. מעטפת ביטחונית מאושרת לחזרה - כבר קיימת.