נשיא ארגנטינה חאבייר מיילי, נחת היום (שלישי) לביקור בישראל. מדובר בביקורו המדיני הראשון כנשיא מאז שנבחר, שאותו בחר לקיים בישראל. עם נחיתתו בישראל, פגש אותו שר החוץ ישראל כ"ץ שהודה לו על תמיכתו בישראל במהלך ימי המלחמה.

חיזבאללה ייסוג, צבא לבנון וכח או"ם יוצבו בגבול: פריצת דרך במגעים להסדר בצפון
20 מטר בעומק האדמה: השיטה פורצת הדרך של צה"ל לטיפול במנהרות

"אתה אדם ערכי שמחויב רק לאמת ולא פלא שבחרת להגיע מיד לישראל לתמוך בנו במאבק הצודק להגנתו של העם היהודי מול מרצחי החמאס", אמר לו כ"ץ. כמו כן, שר החוץ הודה לו על הכרתו בירושלים כבירת ישראל, זאת לאחר שאף הודיע כי יעביר את שגרירות ארגנטינה לעיר: "מודה לך על הכרתך בירושלים כבירת ישראל ועל הכרזתך כעת על העברת שגרירות ארגנטינה לירושלים בירת העם היהודי ומדינת ישראל. ברוך הבא לישראל אדוני הנשיא". 

ישראל כ"ץ עם הנשיא הארגנטינאי חאבייר מיילי (צילום :יוסי פונס, משרד החוץ)

את דבריו סיים בקריאה "Viva La Libertad Carajo". מיד לאחר מכן, עוררו הדברים סערה, מאחר ופרשנות הדברים היא "תחי החירות לעזאזל". במשרד החוץ לא היו מודעים לכוונתו של השר להתבטא כך, אך גורמים בסביבתו של מסרו כי הנשיא מיילי נוהג לסיים כך את נאומיו, ושזו הייתה למעשה מחווה מכוונת של כ"ץ. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בירך גם הוא את הנשיא הארגנטינאי, בהודעה שפורסמה מטעם לשכתו: "ראש הממשלה נתניהו מקבל בחום את הגעתו לישראל של נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי שהודיע על העברת שגרירות ארגנטינה לירושלים. ראש הממשלה נתניהו שוחח על כך עם הנשיא מיליי לאחר היבחרו והוא מברך על כך שהנשיא קיים את הבטחתו. ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם הנשיא מיליי מחר וידון עימו על המשך הידוק הקשרים בין המדינות".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הוסיף: "מברך את ידידינו נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי על העברת השגרירות לירושלים. ירושלים היא בריתנו הניצחית".

השר גדעון סער כתב: "מברך את נשיא ארגנטינה, מגדולי ידידי ישראל בעולם, על הודעתו החשובה בפתח ביקורו בארץ, בדבר העברת שגרירות ארגנטינה לירושלים. ברוך הבא לישראל".

לפני זמן קצר, נפגש מיילי עם הנשיא יצחק הרצוג. "הפגנת את אהבתך וחיבתך, הן לעם היהודי והן למדינת הלאום של העם היהודי - מדינת ישראל, ועל כך אנו מודים לך מכל הלב", ציין בפניו הרצוג. הנשיא הארגנטינאי אמר במהלך המפגש כי "הביקור הזה הוא גם עדות קונקרטית למחויבות שהייתה לנו מהיום הראשון, אחרי מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, שאותה גינינו בחריפות. לא גינינו רק את פעולות הטרור של חמאס, אלא גם הבענו את הזדהותנו עם מדינת ישראל, והמשכנו לתמוך בזכותה הלגיטימית של ישראל להגנה עצמית".

יצחק הרצוג עם נשיא ארגנטינה חאבייר חררדו מיליי, (צילום: חיים צח לע''מ)
יצחק הרצוג עם נשיא ארגנטינה חאבייר חררדו מיליי, (צילום: חיים צח לע''מ)

ביקורו של מיילי יימשך עד יום שישי. הביקור מתחיל היום ויימשך עד יום שישי. במהלך הביקור, הנשיא הארגנטינאי ייפגש עם רה"מ בנימין נתניהו, הנשיא יצחק הרצוג, עם משפחות החטופים ויקיים ביקור בעוטף. המקום הראשון שאליו הוא יגיע כבר היום הוא הכותל המערבי. רגע לפני סיום הביקור ביום שישי הקרוב, יקיים מיילי ביקור נוסף בכותל. מיילי שנחשב לתומך מושבע של ישראל, הבטיח עוד במהלך קמפיין הבחירות, כי את ביקורו המדיני הראשון יקיים בישראל.