על רקע תשובת חמאס למתווה לעסקה לשחרור חטופים, שגובש בעסקת פריז, העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המקורב לחיזבאללה, פרסם הבוקר (רביעי) את נוסח התגובה של ארגון הטרור שמורכב משלושה עמודים ובו תיקונים ו"נספחים מיוחדים" לערבויות הנדרשות שמטרתן "לעצור את התוקפנות של ישראל".

הטעות ב"סיכון המחושב" שסינוואר לקח על עצמו מתגלה כגורלית
חמאס דרש את הפסקת המלחמה, והתרברב: "הקואליציה של נתניהו תתפורר״

מעבר לדרישות לנסיגת צה"ל, שחרור מחבלים והגברת הסיוע ההומניטרי, מסתמן כי חמאס דורש גם הפסקת עליית יהודים להר הבית. כמו כן, גם  לפחות כ-60 אלף קרוואנים, כך שמדי שבוע מכניסת שלב זה לתוקף ייכנסו לרצועת עזה 15,000 היבילים  נוסף ל-200 אלף אוהלים בקצב של 50 אלף בכל שבוע.

עוד דורשים בארגון הטרור גם התחלת שיקום ותיקון תשתיות, אישור תכנית לשיקום בתים, מפעלים כלכליים ומתקנים ציבוריים, אספקת דלק מחודש והתחייבות לספק גם חשמל ומים.  כמו כן, בחמאס דורשים גם אספקת והכנסת ציוד כבד, ציוד הגנה אזרחית ובריאות, לצד תהליך בנייה מחדש של בתי חולים ומאפיות להקמת מחנות מחסה לאזרחים. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

תושבי רצועת עזה (צילום: REUTERS/Hossam Azam)
תושבי רצועת עזה (צילום: REUTERS/Hossam Azam)

כאמור, כל הדרישות הללו הן בנוסף לדרישת חמאס כאמור גם להגדיל משמעותית את כמות הסיוע ההומניטרי והפצתו ברחבי הרצועה, במיוחד לצפון. עוד עלה בדרישות גם החזרת התושבים לבתיהם, הבטחת חופש התנועה של תושבים ואזרחים בכל אמצעי התחבורה, פתיחת כל המעברים, החזרת הסחר ותנועה חופשית של אנשים וסחורות ללא מכשולים. בנוסף, בחמאס דורשים גם להסיר את ההגבלות על תנועת נוסעים, חולים ופצועים דרך מעבר רפיח ולהבטיח שכל הפצועים, הנשים והילדים יוכלו לצאת לטיפול בחו"ל ללא הגבלות. בחמאס מדגישים כי מצרים וקטאר יובילו את המאמצים מול כל הרשויות הנדרשות לניהול ופיקוח.