לאחר שהתקבלה תשובת חמאס למתווה שהוצע בעסקת פריז, במסגרת המשא ומתן לשחרור החטופים, היום (רביעי) תתקיים ישיבה אצל ראש הממשלה נתניהו שבה תגובש עמדת ישראל. ב"סקיי ניוז ערביה" דווח כי קטאר התחייבה בפני חמאס שישראל תשחרר בין 3,000 ל-5,000 אסירים, על פי בחירת חמאס.

בתוך כך, בכיר ישראלי אמר כי "יש נקודות רבות בתשובת חמאס שהוגשה אמש שהן בגדר ייהרג ובל יעבור מבחינתנו. ההתלבטות כרגע היא האם לדחות על הסף את הדרישות או להיכנס למשא ומתן בניסיון לרכך את הדרישות - ההחלטה תתקבל בתום הדיון אצל ראש הממשלה שיתקיים בשעות הקרובות".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

מחאה בקריאה לקידום עסקת שחרור חטופים (צילום: אבשלום ששוני)
מחאה בקריאה לקידום עסקת שחרור חטופים (צילום: אבשלום ששוני)

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המקורב לחיזבאללה, פרסם הבוקר (רביעי) את נוסח התגובה של ארגון הטרור שמורכב משלושה עמודים ובו תיקונים ו"נספחים מיוחדים" לערבויות הנדרשות שמטרתן "לעצור את התוקפנות של ישראל". על פי הדיווח, השלב הראשון - שיימשך כ-45 ימים, יצאו כוחות צה"ל מהאזורים המיושבים ברצועה, בתמורה לשחרור חטופים ללא רקע צבאי. על פי הנוסח, ישוחררו נשים וילדים מתחת לגיל 19, וכן קשישים וחולים, בתמורה ל"מספר מסוים" של מחבלים פלסטינים. בנוסף, חמאס דורש את הגברת הסיוע ההומניטרי, שיקום בתי החולים וחזרתם של תושבי צפון הרצועה לבתיהם.

בשלב השני, כך על פי הדיווח, ישוחררו כל החטופים הגברים בתמורה למספר אסירים פלסטינים, כאשר שוב לא צוין מספר ספציפי, וכן נסיגה מוחלטת של כוחות צה"ל מרצועת עזה. השלב השלישי יימשך גם הוא 45 ימים, ובמהלכו יוחלפו גופות בין הצדדים, וכן יימשכו ההליכים ההומניטריים כפי שסוכם בשלב הראשון והשני.