במשטרה ממשיכים להיערך בכוחות מתוגברים לחודש הרמדאן, ולאפשרות שחברי כנסת, בהם השר בן גביר, לא יוותרו על העלייה להר הבית בעיצומה של המלחמה ברצועת עזה. בתוך כך, לפי דיווח ב"אל אחבאר" הלבנוני הבוקר (שלישי), במסגרת הדרישות שהעביר חמאס לקטאר בתמורה להשבת החטופים, דורש ארגון הטרור מישראל להפסיק עלייה של יהודים להר הבית.

ישראל תשחרר 5,000 אסירים בעסקה? ההתחייבות של קטאר בפני חמאס

"העולם הערבי מדווח בהרחבה על ממשלת הימין ועל שרים כמו איתמר בן גביר, כי הם לא יודעים מה לצפות מהם", אומר המזרחן ד"ר אדי כהן בשיחה עם מעריב. "בגלל שבן גביר אנטי-ערבי ואנטי-פלסטיני, הוא נחשב בעיניהם ימין קיצוני שלא רוצה דו-קיום. הם טוענים שהוא טרוריסט, ולכן הם גם מפחדים ממנו. בעיניהם אי אפשר לעבוד עליו. הפלסטינים חושבים שהפוליטיקאים שלנו פחדנים, אבל לא בטוח שבן גביר כזה בעיניהם".

אדי כהן (צילום: יוסי אלוני)
אדי כהן (צילום: יוסי אלוני)


לדבריו, "הערבים יודעים איפה האינטרס שלהם נמצא. האינטרס שלהם הוא או בממשלה עם השמאל, ואם לא אז לפחות שלא תהיה להם ממשלה של בנימין נתניהו עם שותפים שלוקחים אותו ימינה-ימינה. לנתניהו הם כבר התרגלו, הם יודעים שאיתו זה 'יום עסל יום בסל', אבל הם גם מגזימים: הם חושבים שהשר שאחראי על המשטרה מקבל את כל ההחלטות. זה כמובן לא נכון, אבל במובן מסוים טוב לנו שהם יחששו".

כאמור, למפקד מחוז ירושלים ניצב תורג'מן ולמחוז כולו ברור כי השר לביטחון לאומי, הממונה על המשטרה, לא יוותר על עלייה בהר הבית, כך שהפרמטרים שייקבעו יהיו תואמים ושווים לכל איש ציבור. כאמור, ההיערכות תעודכן ממש מידי יום עד לקבלת תוכנית מובנית שתאושר על ידי מפקד המחוז ניצב תורג'מן ותובא לאישורו של מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי. 

גורם במשטרה מסר למעריב בשבוע שעבר כי "עוד מוקדם לסיכומים אבל במחוז כבר החלו בהיערכות ובהחלט ערים לכך שמדובר בתקופת מלחמה והרגישות היא גבוהה. המחוז ייערך בהתאם עם כוחות מתוגברים ובסיוע של מג"ב וכוחות ביטחון נוספים"