עיתונאי חדשות 12 עמית סגל, התראיין היום (רביעי) ל"לה פיגורו" הצרפתי, והתייחס למלחמה המתמשכת בישראל. לטענתו, על ה"רוח הישראלית" לא נחלשה, על אף חודשי מלחמה הארוכים. 

הזוי: מה גרם לטלי גוטליב לצייץ "חרבו דרבו על הראש שלכם"?
ישראל תשחרר 5,000 אסירים בעסקה? ההתחייבות של קטאר בפני חמאס

"הרעיון ששלט בחברה הישראלית היה שעם הגדר וכיפת ברזל, עזה לא הייתה יותר במרחק שעה מתל אביב אלא רחוקה כמו הירח", ציין והוסיף: "חשבו ש'הבעיה נפתרה'. האמנו שאנחנו יכולים לחיות עם נמר בחצר שלנו. לצה"ל אפילו לא היה תכנית להיכנס לעזה. אף אחד לא חשב על אפשרות כזאת, המבצע האחרון היה לפני עשר שנים".

הוא תיאר את תחושות הישראלים, ואף את אלו של משפחתו: "התמונה המבעיתה של מאות מחבלים שפורצים את מכשול הביטחון הרסה את תחושת הביטחון של כל ישראלי. הילדים שלי במרכז ירושלים מפוחדים בלילה כי הם חוששים שמחבלים יוצאים מהמרתף". 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

ההרס בחאן יונס (צילום :רשתות ערביות)

הוא תיאר את מורכבות סוגית החטופים: "אני חושב שסוגיית החטופים כפי שהיא עומדת היום בישראל, היא המורכבת ביותר בהיסטוריה המודרנית. כמובן שהרומאים לקחו 70,000 בני ערובה אחרי נפילת ירושלים בשנת 70 והפכו אותם לעבדים, אבל זו הפעם הראשונה במסגרת דמוקרטית עם האמפתיה שיש לנו ליחידים שכל כך הרבה אנשים נחטפו. ב12 השנים האחרונות צה"ל עשה הכל כדי למנוע זאת. רק חייל אחד שוחרר, תמורת 1000 אסירים. ועכשיו 253 איש נחטפו בבת אחת".

"זו המחלוקת הפוליטית החדשה בישראל", הוסיף בנושא והביע את דעתו: "זה לא נכון שאפשר להשיג את שתי המטרות בו זמנית. יהיה צורך לבחור. אבל אני חושב שאפשר להשיג מטרה וחצי, להשמיד את חמאס ולשחרר חלק מבני ערובה".

כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)
כוחות צה''ל בעזה (צילום: דובר צה''ל)

הוא הזכיר את עסקת החטופים הקודמת, ואת חוסר ההבנה של חמאס למציאות שהשתנתה מאז הטבח בחודש אוקטובר האחרון: "כשהם שיחררו 10 בני ערובה ביום במשך שמונה ימים בסוף נובמבר, חמאס חשב שזה יהיה כמו סם עבור ישראל. הם לא האמינו שנחדש את המלחמה. הם לא הבינו שהשתנינו מאז 7 באוקטובר. שמחיר הכניסה למלחמה הזאת היה גבוה מדי, מההתחלה. הם ציפו שהמלחמה הזו תהיה קצרה יותר, אבל עד כה זה לא עבד להם".