גיא פלג פתח היום (רביעי) את תוכניתו ב-103FM והתייחס לעסקת החטופים, ותקף החריפות את הפרסומים אודות המגעים לעסקה. פלג טען כי לא צפויה שום התקדמות עקב התנאים המוגזמים של חמאס.

עמית סגל מסביר: "חמאס חשב שזה יהיה כמו סם לישראל, אבל טעה"
גולדקנופף: "לא רואה מצב שמישהו יעזוב את הממשלה, למי רע פה?" | צפו

"אני אומר את זה בכאב ובזהירות - לתחושתי, תנאי העסקה הסופית עם חמאס ברורים", אמר גיא פלג בפתח דבריו, "הדרמה, הציפייה, המשא ומתן הקדחתני, כל אלה טובים אולי כדי לעקר לחץ ציבורי, כדי לתת תחושה שעושים ועושים את הכול כדי לשחרר את החטופים".

"בוודאי, הציפייה והדרמה, אלה טובים להעלאת אחוזי הצפייה במהדורות החדשות, אבל לדעתי זה לא ישנה את השורה התחתונה", הוסיף, "חמאס לא ישחרר את כל החטופים, אלא בתמורת לשחרורם של רוצחים רבים, מאות או אלפים, רוצחים מתועבים. ובעיקר, וזה הדגש, בתמורה לעצירה סופית ומוחלטת של הלחימה". 

יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
יחיא סינוואר (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

לאחר מכן טען: "לא מפסיקים למכור לציבור לוקשים. סינוואר לא יתפרק מנשקו המרכזי, שאלה החטופים, ויאפשר כשהוא חשוף, להישאר חשוף מול מכונת המלחמה העצומה של צה"ל. תשכחו מזה. הדילמה ברורה וידועה החל מ־7 באוקטובר בלילה. השאר זה אחיזת עיניים". 

"למרבה הצער, אני לא רואה היתכנות של עסקה שכזאת עם הממשלה הזאת, עם ראש הממשלה הזה שסדר העדיפויות שלו ברור לדעתי. ושלא תטעו, מיטוט שלטון חמאס אינו היעד המרכזי שלו. היעד הוא ביצור שלטונו דרך בריחה מאחריות. לכן לא כססתי ציפורניים במתח לקראת פרסום תשובת חמאס, ואני לא במתח עכשיו לקראת התשובה הישראלית", הבהיר. 

לסיום אמר פלג: "הבנתי שהמאבק לשחרור החטופים צפוי למרבה אסוננו להיכשל. את כולם יאשימו בסוף, את הצבא שהלחץ הצבאי לא עזר ולא סיפק את הסחורה, את חמאס הרצחני שלא היה מעוניין בעסקה. רק הוא, רק הוא יבקש לצאת נקי מאחריות לאסון הנורא שאירע תחת הנהגתו, אסון שנמשך עם גסיסתם האיטית למוות של חטופנו שהופקרו ב־7 באוקטובר ומופקרים מאז".