"כל העיסוק בכספים הקואליציוניים בתקציב 2024 הוא פופוליסטי ומטעה. אם יש פעילויות שהן בקונצנזוס, הן חייבות להיות בבסיס התקציב. זורקים סכומים לאוויר על עניינים בליבת הפעילות של המדינה, אבל זה הפך לכלי שרת בידי פוליטיקאים". כך אומר ל"מעריב" שר התרבות והספורט מיקי זוהר.

הנדסת תודעה על מלא: נאום ״הניצחון המוחלט״ של נתניהו ייכנס לפנתיאון
גיא פלג זועם: "עסקת חטופים? לא מפסיקים למכור לציבור לוקשים"

לדבריו, "כל משרדי הממשלה נרתמו לקיצוצים רחבים וגם בכספים הקואליציוניים היה קיצוץ משמעותי. אבל צריך להבין: חלק גדול מהכספים הללו, מיועד למטרות חשובות, שגם הציבור הרחב ייהנה מהם. מוסדות התרבות קיבלו בסיבוב הראשון פיצוי של 84 מיליון שקל. לאחר מכן קיבלו 25 מיליון שקל נוספים ובאחרונה עוד 50 מיליון שקל, הכל למען התרבות. אני מעדיף להתמקד בפעילות משרדי. אתה יודע שלא היו הפגנות נגדי על המצב בעולם התרבות והספורט".

על עתיד הממשלה וגורל עסקת החטופים מרחיב השר זוהר: "בתקשורת שומעים על הצעות לעסקה, אבל קשה מאוד לדעת מה יהיה התוצר הסופי. אם הפרסומים בתקשורת על שחרור 6,000 מחבלים עם דם עם הידיים ועצירת המלחמה נכונים, אני מתנגד לכך נחרצות. אם תבוא הצעה לעסקה סבירה שתהיה הוגנת ומקובלת כשנדע מראש מאיפה ולאן הם משוחררים, נסכים לכך, תלוי בזמן ההפוגה שיתבקש. הדרך לעסקה טובה ולהחזרת החטופים היא המשך לחץ בח'אן יונס וברפיח. חייבים להפעיל לחץ כולל צמצום דרמטי באספקה הומניטרית. לצה"ל חייבת להיות שליטה ברצועה. לא יכול להיות שחמאס ישלוט ויחלק מזון".

מיקי זוהר   (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

עוד אמר: "הגיע הזמן שיורו לצה"ל לעשות את הדברים הללו, ואני אומר את זה בכל הזדמנות. זה רע מאוד שהצבא מדלל כוחות ברצועה. את החלוקה של המזון והעזרה ההומניטרית חייבים להעביר לצבא".

על עתיד הממשלה הוא מוסיף: "אני מסכים איתך שהסקרים רעים ועדיין זה לא הזמן לעסוק בשאלות מבחינה פוליטית. זה לא זמן לדבר על בחירות, וצריך להתמקד במלחמה ובחטופים. כל העיסוק הוא לא אחראי ולא ראוי. ביבי לא עסוק בפוליטיקה, אלא ממוקד באמת בניהול המלחמה. לצערי יש סביבו גורמים שעוסקים בדברים אחרים. כל מי שעוסק בפוליטיקה בזמן מלחמה חוטא חטא גדול ולא חשוב מאיזה צד הוא מגיע. בכל מקרה אני יכול להרגיע את האופוזיציה: אין התכנות לאי־אמון קונסטרוקטיבי, ומי שעוסק ברעיון זה, טועה".

הראיון המלא מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"