רשת ב' דיווחה היום (חמישי) כי השר גדי איזנקוט הביע ביקורת חריפה במפלגתו נגד התנהלות רה"מ בנימין נתניהו בנושא הסיוע ההומניטרי שמוזרם לרצועה ואמר: "כשראש ממשלה מושך זמן ולא מקבל החלטות בנושאים החשובים, חמאס משקם חלק מיכולותיו, חוזר לצפון הרצועה ומשתלט על הסיוע ההומניטרי. נתניהו לא מחליט מי הגורם שיחליף את חמאס וזה מוביל לכך שכ-60% מהסיוע מגיע לידיים של חמאס".

ולפעמים החגיגה נגמרת: אלו החלופות שעלו לדרך חלוקת הסיוע ההומניטרי בעזה
מכים באלות ויורים באוויר: כך משתלט חמאס על הסיוע ההומניטרי

כזכור, מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן הגיע אתמול בישראל במסגרת סדרת הפגישות שלו במזרח התיכון. זהו ביקורו השישי של בלינקן בארץ מאז ה-7 באוקטובר. ביקור בלינקן מגיע על רקע התבטאויות של חברי קבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני, כולל השרים בני גנץ וגדי אייזנקוט, שדורשים לעצור את הסיוע ההומניטרי לעזה בטענה שהוא נופל לידי חמאס עד לשינוי משמעותי של המנגנון וזה ברקע הדרישה והלחץ האמריקאי דווקא להגביר ולהגדיל את הסיוע.

במהלך הצהרה שנשא בירושלים אמר: "תשובת חמאס כוללת כמה דרישות לא מקובלות לחלוטין, אבל אנחנו חושבים שהיא יוצרת מרחב שמאפשר הגעה להסכם. אמרתי לנתניהו שישראל צריכה לעשות יותר כדי לצמצם פגיעה באזרחים בעזה ולהעביר יותר סיוע הומניטרי ולמנוע הפרעות להגעת סיוע הומניטרי לעזה".

מזכיר המדינה יתדיין היום עם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ וגדי איזנקוט, בנושא צמצום מתן הסיוע ההומניטרי.