מלחמת חרבות ברזל: ד"ר מיכאל מילשטיין, ראש הפורום ללימודים פלסטיניים במרכז דיין באוניברסיטת תל אביב, שוחח היום עם ניסים משעל וטל שלו בתוכניתם ב-103FM ופרש את משנתו בנוגע להתקדמות המלחמה.

"למי רע פה?": השר גולדקנופף הציג תמונה מדויקת של הניתוק בממשלה | בן כספית
מיקי זוהר ל"מעריב": "העיסוק בכספים הקואליציוניים - פופוליסטי ומטעה"

בפתח השיחה אמר בנוגע לעסקת החטופים: "אנחנו רואים את כל התיאורים ורובם נכונים לגבי הפגיעות שסופג חמאס, אבל ארגון כזה בסופו של דבר נותן תשובה שהיא מאוד שלילית ולא מראה שיש איזושהי רמה של גמישות".

"אני חש שהם לא לחוצים כמו שאנחנו מתארים את הלחץ המטורף שהם נמצאים בו", המשיך. "הם רואים גם דילול של כוחות צה"ל בעזה וגם תחילת חזרה שלהם לצפון הרצועה, יכול להיות שהמציאות לא מאוד רעה. היום אנחנו מדברים על חזרה של משלחות של שני הצדדים לקהיר, לשיח ביניהם על התשובה השלילית".

"אני מבין שיכול להיות שתצא משלחת ישראלית במהלך היום, זה לפחות מה שאני הבנתי, כמובן לא לשיחות ישירות אלא כמו שהיה בצוק איתן, כלומר מצב שבו במטה אחד נמצאות שתי המשלחות ויש נושא ונותן שמחליף מסתרים בין הצדדים. כאן אנחנו חייבים להיכנס לסיפור שאנחנו צריכים להעמיד מול המראה ולהגדיר אותו בצורה מאוד נוקבת - יש תהום פעורה בין עמדות היסוד של שני הצדדים ועכשיו צריך לעשות להטוטים כדי לגשר", הוסיף.

השמדת המנהרה על ידי לוחמי יהל"ם וכוחות אוגדה 98. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

לאחר מכן הסביר: "חמאס, בנוסח שהעביר שלשום, אי אפשר לטעות, מדובר על קביעה שהיעד המרכזי של ההסדר הוא סיום המלחמה בצורה סופית ומוחלטת. מול זה, שמענו אתמול את תגובת ראש הממשלה, זה לא משהו שאפשר להגיד 'אוקי, נראה שאפשר למצוא נקודת אמצע'. אני חושב ששני הצדדים יצטרכו לעשות שני דברים אם הם באמת רוצים עסקה - להסיר את הסעיף הזה מההסכם, שיישאר סוג של סוף פתוח בהסכם".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm