מלחמת חרבות ברזל: חבר הכנסת רם בן ברק, לשעבר יו"ר ועדת החוץ והביטחון, שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וטל שלו בתוכניתם ב-103FM ופרש את משנתו על התקדמות הלחימה ברצועת עזה.

מדוע דרישות חמאס מוגזמות? "הם לא לחוצים כמו שאנחנו מתארים" | האזינו
"למי רע פה?": השר גולדקנופף הציג תמונה מדויקת של הניתוק בממשלה | בן כספית

בפתח התכנית אמר: "אין ספק שאנחנו נמצאים מול יריב אכזר שמתעלל במשפחות ובנו, ועם אותם קלפים שיש לו ביד שזה האנשים החטופים שהם חטפו מביתם. אנחנו צריכים להתנהל חכם, וזה אומר שחייבים להמשיך את הלחץ הצבאי ואפילו להגביר אותו במקומות שאנחנו חושבים שישפיעו על ההחלטות שלו כמה שיותר, ובסופו של דבר להגיע לעסקה שתחזיר את החטופים ונצטרך כנראה לשלם מחיר לא פשוט כדי שזה יקרה".

"נתניהו מקשקש. הוא בכלל לא היה צריך להופיע אתמול במסיבת העיתונאים, בשביל מה זה היה טוב הדבר הזה? אפשר לענות למתווכים בלי לעשות את כל ההצגות האלה בתקשורת", המשיך. "כל הזמן הוא רץ לתקשורת מאופר, די, מספיק עם הדבר הזה. יש כאן מהלך מאוד מאוד מורכב, כל הדיבורים האלה על ניצחון מוחלט הם גם דיבורים שבאים לשרת איזושהי מטרה שהניצחון המוחלט זה דבר שיכול לקחת הרבה מאוד זמן, ובצד השני יש את החטופים".

השמדת המנהרה על ידי לוחמי יהל"ם וכוחות אוגדה 98. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

"אנחנו נפסיד בכל מקרה בנקודות בשלב מסוים. גם אם אנחנו נחליט לוותר על החטופים בשביל הניצחון המוחלט, זה מה שמשתמע מהדברים של נתניהו, אז אף אדם נורמלי במדינת ישראל לא ילך לשבת ליד הגבול כי הוא יודע שאם יחטפו אותו לעולם לא יחזירו אותו. אם כל כך חשוב לו להופיע לציבור הוא היה צריך להגיד 'קיבלנו את תשובת החמאס, היא לא מקובלת עלינו. נמשיך במו"מ'. גם עליי לא מקובלת ההצעה שלהם, צריך להמשיך את הלחץ הצבאי, את המו"מ", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "סהר קלדרון צודקת. היא צודקת. אם נפקיר את השבויים אף אחד לא יישב לנו על הגבולות, לא בצפון ולא בדרום. מצד שני, אני לא נבהל משחרור של הרבה מאוד מחבלים, אני לא נבהל מזה".

"אני חושב שאנחנו מדינה חזקה, ובין אם יש שם 10 אלף לוחמי חמאס כרגע או אנשי טרור, אם יהיו שם 13 אלף יהיה אפשר להתמודד גם עם אלה וגם עם אלה. האמירות האלה שבגלל ששחררנו את אלף האנשים בגלעד שליט קיבלנו את שבעה באוקטובר, זה גם לא נכון. קיבלנו את שבעה באוקטובר כי אנחנו פישלנו, לא בגלל ששחררנו".

"כרגע בדרישות שלהם שהם מדברים גם על הר הבית וכל מיני דברים הזויים, כמובן שזה רק תחילתו של המו"מ", אמר בסיום הראיון. "האם אני חושב שבסופו של דבר יצטרכו לקבל חלק מהתנאים? כן. אני לא רוצה להגיד מספרים מפני שאני לא רוצה לעשות עכשיו את מה שאני אומר לאחרים לא לעשות, אבל ברור שנצטרך לשלם את זה במחיר של טרוריסטים ושהחזרה של החטופים חיונית ואי אפשר לוותר עליה. המחיר של הפקרתם הוא מחיר כבד מאוד, יותר מהמחיר של לשחרר מחבלים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm