שר התפוצות עמיחי שיקלי פרסם היום (חמישי) הודעה מפתיעה שבה פנה למגזר החרדי. "'הבונים בחומה והנשאים בסבל עמשים באחת ידו עשה במלאכה ואחת מחזקת השלח' אחי החרדים, אנחנו זקוקים לכם מתחת לאלונקה". "מה שהיה לא יוכל להימשך", הוסיף. "עת צרה היא ליעקב וממנה ניוושע באחדות מטרה ובשותפות אמת בנטל".

עמיחי שיקלי (צילום: יונתן זינדל)
עמיחי שיקלי (צילום: יונתן זינדל)

השכול הכפול של שושלת מורנו: ״מי שמשפיעים על ההיסטוריה משלמים את המחיר״
הכל מסך עשן? חמאס הלך רחוק מדי במו״מ כדי להשאיר סעיף אחד פתוח

 גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם מסר דומה: "הציבור החרדי יקר ואהוב ותורם רבות למדינת ישראל וכעת חיוני שייקח חלק משמעותי יותר גם במשימות ההגנה והביטחון. המהלך הזה צריך לקרות מתוך הידברות ושיח ולא בכפייה או חלילה בהכפשות. הציונות הדתית מוכיחה שאפשר לשלב לימוד תורה ושמירה על מצוות קלה כבחמורה יחד עם שירות צבאי בחזית. אחיי החרדים, אנחנו צריכים אתכם!".

מנגד, שר המורשת עמיחי אליהו כתב, כי "התרומה של הציבור החרדי למדינת ישראל הולכת ומתרחבת כל הזמן. במלחמה האחרונה ראינו התגייסות שלא הייתה מעולם בתרומה ישירה ועקיפה למאמץ המלחמתי".

"הניסיון לחנך אותם מחדש בכפיה יביא רק לשנאה ופרוד אין אחד שחושב שחקיקה תגרום להם להתגייס, יש מי שחזר לדבר בשיח שמנצל את המצב הקשה על מנת להמשיך ולפלג", כתב לסיום.

שתי ההצהרות מגיעות לאחר שאמש פורסם, כי בכוונת צה"ל להאריך את השירות הסדיר לגברים ולנשים בתפקידי לוחמה ל-36 חודשים. לטענת צה"ל, השינוי יאפשר חזרה לכשירות של סדרי כוח בצבא בהמשך המלחמה.

השמדת המנהרה על ידי לוחמי יהל"ם וכוחות אוגדה 98. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)