ישראל תהיה מוכנה להסכים לאפשרות לפיה מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, יוגלה מעזה במסגרת עסקת חטופים אפשרית - כך אמרו שישה בכירים ישראלים לרשת NBC האמריקאית. הדיווח מתפרסם במקביל לשהותה של משלחת חמאס בקהיר.

לא רק עסקה: התסריט היחיד של סינוואר לצאת בחיים מהמלחמה

על אף ההצהרות של הבכירים הישראליים על כוונתם לחסל את סינוואר, יועץ בכיר של ראש הממשלה נתניהו מצוטט בכתבה כאומר כי "אנחנו מוכנים לכך שהוא יוגלה, כל עוד כל החטופים ישוחררו".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

כאמור, אחד מהפתרונות היצירתיים שמועלה על ידי גורמים שונים הוא "תסריט ביירות 1982", אז ישראל צרה על יאסר ערפאת והנהגת אש"ף בבירה הלבנונית עד שזו התפנתה בהסכמת ישראלית באמצעות אוניה שלוותה בידי הצי הצרפתי לאתונה, ומשם לתוניסיה. 

לאחרונה פירסם ה"לה מונד" הצרפתי כי גורמים סעודיים פעילים מאחורי הקלעים והקימו מה שהם מגדירים "צוותי חשיבה" בניסיון להציע לצדדים פתרונות יצירתיים למשבר. מסמך חסוי שהגיע לידי כתב העיתון הצרפתי התווה תוכנית חדשה לסיום המלחמה אשר מרכיב מרכזי בה הוא שמנגנון סיום המלחמה צריך לכלול הגלייה של ראשי הזרוע הצבאית של חמאס שנמצאים כעת ברצועת עזה לחו"ל, ובאופן ספציפי כנראה לאלג'יריה.

בתוך כך, משלחת של ארגון הטרור ובראשה בכיר הזרוע המדינית ח'ליל אל-חיה עורכת בקהיר שיחות הקשורות להפסקת האש. גורם בכיר בחמאס אמר אתמול כי המשלחת תקיים סבב של משא ומתן עקיף עם ישראל בנוגע להסכם הפסקת האש ועסקת חטופים. אותו גורם הוסיף כי משלחת חמאס תיפגש במהלך הביקור בן מספר הימים עם ראש שירות הביון הכללי המצרי, האלוף עבאס כאמל, כדי לדון בהתפתחויות במצב בעזה.

מקור מצרי אישר לתקשורת המצרית כי גם גורמים מצריים יציגו בפני משלחת התנועה את הצעותיהם בנוגע לשלב שלאחר "השעיית המלחמה" ברצועת עזה. "המשא ומתן יהיה מורכב וקשה מאוד, אך חמאס פתוח לדיונים ומעוניין להגיע לסיום המלחמה, הפסקת אש קבועה ושיקום רצועת עזה", אמר הבכיר וציין כי "שני הצדדים יקיימו מספר סבבים של משא ומתן עקיף".